Rengöra insida av balkong

Artax

Trådstartare
Sedan jag flyttade in i min lägenhet (2,5 år sen....) har jag velat rengöra insidan av min balkong. Jag vet inte ens vad det är gjort av, plåt är det väl på utsidan av balkongen och något plastaktig material med lite opraktisk struktur på insidan? Och räfflat såklart.
Det ser skabbigt ut, vilket jag löste genom att täcka över med balkongskyddstyg men jag VET ju att det är smutsigt där under och det blir nåt knäppt huvudbry. Och på vinter kan jag inte ha tyget uppe..

Problemet? Jag bor längst upp, och blöter jag ner så kommer det ju förmodligen droppa ner till grannarna. Plåten slutar nämligen nedanför betonggolvet (och så är det väl ett mellanrum på x cm mellan balkong och golv) annars hade det ju bara varit att skjuta något skyddande under kanten..
Någon som har förslag på hur jag kan ta mig an det här? Och vad använder man för rengöring på balkong? Eftersom själva materialet är ojämt med matt yta så är det ju lite svårarbetat..

Drömmen är ju att få rent och sedan måla insidan i någon fin färg, som är lite blank så det är lätt att torka :idea: Och slippa balkongskyddstyget som envisas med att aldrig hänga helt perfekt..

Jag tror som @Hyacinth skriver att målartvätt kan vara grejen.

Har dessutom samma problem som dig, bor högst ut där överflödigt vatten kommer hamna hos grannen under.
Tänker mig att det löses enklast genom att man tvättar en dag då det regnar?
Alternativt har ett badlakan man kan knyckla till som suger upp vattnet. Men jag har även ett trädäck som ska skuras. :meh:

Har dessutom samma problem som dig, bor högst ut där överflödigt vatten kommer hamna hos grannen under.
Tänker mig att det löses enklast genom att man tvättar en dag då det regnar?

Det jag har tänkt på är att min smuts ju hamnar på deras balkong då, vilket inte känns så schysst. Men jag ska prova med yes och varmt vatten till att börja med, och torka med trasa så att det inte droppar ner mer än absolut nödvändigt. Det här kanske inte är fullt så besvärligt som jag föreställt mig. Man kan ju hoppas! :angel:

Det jag har tänkt på är att min smuts ju hamnar på deras balkong då, vilket inte känns så schysst. Men jag ska prova med yes och varmt vatten till att börja med, och torka med trasa så att det inte droppar ner mer än absolut nödvändigt. Det här kanske inte är fullt så besvärligt som jag föreställt mig. Man kan ju hoppas! :angel:
Ja så klart det gör.
Men jag har en gammal (rar) tant under, tänker att hon inte ser så bra.

:angel:
Skoja! (eller...?)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka