Rengöringsmedel - Stall

@warg "Mitt" stall är också plastskivor. Är just dom jag använder Cillit Bang på så skiten i princip bara rinner av. Dom är väldigt lätta att hålla rena och i princip underhållsfritt:).

@Jazza Så här ser det ut (bästa bilden jag hittade...):
318965_4349374384446_1215988251_n.jpg
 
Vi har alltså plastplank i boxarna och plastskivor uppskruvade på de väggar som inte är boxinredning. Jag ska se om jag hittar en bild.
 
@warg Har kikat lite på plastplanks-leverantörer men har inte sett skivor någonstans. Vad hade ni för leverantör? Skulle det funka att sätta upp dem på träväggar (ytterväggar)?
 
Vi hade City-boxen. Jag har inte sett att de marknadsför plastskivorna, jag frågade om det fanns något liknande :-) Det funkar säkert bra att sätta dem på träväggar, men då skulle jag vara noga med att silikona överkanten + lämna någon cm längst nere vid golvet så de inte kapslar in vatten när man tvättar stallet.
 
För att få rent på boxväggar efter skit rekommenderar jag naturligt avfettningsmedel för bilen som är både natur/djurvänligt och svinbra! Säljs på flestadels mackar.
 

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 496
Senast: moonstruck
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 913
Senast: Lyckan i Halland
·
W
Avel Som frågan lyder, är undrande till hur alla uppfödare har tid och ekonomi att få det att gå ihop och hur ni löser det praktiskt med...
Svar
17
· Visningar
1 935
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • FÅRtråden
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Provridning
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

Tillbaka
Upp