renfana...giftigt?

M

Mithra

i den nya hagen vi ska sätta upp finns det en massa renfana, ni vet de där gula halvlånga blommorna, som man ser över allt. Någons a att de var giftiga, men efter att ha kollat runt lite här så kan jag inte se något om att de skulle vara giftiga. Dessutom ser man dem jämt i hagar! Är det någon som vet? Bör man ta bort dem eller kan man ha dem i hagen? Ärd e isåfall, om de är giftiga, även giftiga nu på vintern , när de är torra, och döda?
Tacksam för alla svar! :)

Sv: renfana...giftigt?

Med tanke på att den förr användes som maskmedel så borde den knappast vara särskillt farlig ;-)

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 659
Senast: super
·
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 623
Senast: skogaliten
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 550
Senast: Pyrran
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 457
Senast: Lyxzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka