Renbäddad säng, till natten. <3

Städtisdag på Södermalm. S har en veckas semester, så S2 fick rycka in. S2 var minst lika flitig som S, men hon var lite rädd för katter så hon hoppade högt när Minnie gjorde sina tjurrusningar. När S2 kom på att Minnie, inte var ute efter henne, så övergick rädslan mer till respekt och rädsla för att trampa på henne eller köra över henne med dammsugare och mopp. Mmm.. den katten har INGEN självbevarelsedrift.

Tvätten vikt och lagd i garderoben, samt renbäddad säng. Kan dagen sluta bättre. Pja, ska nog ta en stund vid mitt bordsaltare när HV varit här och det börjar skymma lite.

Min dörr är förresten som ny. Plötsligt ringde det på dörren när S2 dammsög, det var ÖBo som skulle titta på dörren. Han skruvade ihop den, så den nästan blev som ny... i väntan på beställning av ny och han fixade även fjädern i dörrhandtaget. Det ska bli intressant att se vad hemvården säger i kväll.
🙂
Senaste månaden har de tjatat morgon och kväll om "Vad har hänt med dörren?" Att den varit sån i tre år, är en annan femma.

Hoppas att de säger...

VAD har hänt med dörren!?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok En av anledningarna till att jag vill vara uppe när HV kommer, är för DERAS skull att de inte ska behöva vara ansvariga för att ha...
Svar
0
· Visningar
600
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama