Ren missuppfattning, galen hund eller barn med otydliga signaler??

Sv: Ren missuppfattning, galen hund eller barn med otydliga signaler??

Jaa... sen undrar jag, det står att han (ev?) är misstänkt för brott mot lagen om tillsyn av hund.. då var det knappast inne/hemma hos kompisen/kompisens hund? För om ens hund av någon anledning skulle bita ett barn så blir man väl inte automatiskt misstänkt för brott mot lagen om tillsyn av hund?

Då tänker jag att den här hunden bör ha varit lös vid tillfället. Kanske sprang barnen och så triggades ett jaktbeteende?

Där har du en poäng, dåligt skrivit anser jag, kunde vara något tydligare i texten..

Den är ju strikt, så varför inte? Tordevara mildare än vållande till kropsskada iaf!

Jo då, blir det polisanmälan så blir hundäggaren misstänkt. Rent generellt har du har alltid strikt tillsyn (ansvar) för vad din hund gör oavsett vart ni befinner er.

19 § En skada som orsakas av en hund skall ersättas av dess ägare eller innehavare, även om han eller hon inte vållat skadan. Vad ägaren eller innehavaren har betalat i skadestånd har han eller hon rätt att få tillbaka av den som vållat skadan.

Amazing: Det känns helt omöjligt att sia om, det finns ju hur många olika scenarion som helst om man inte vet mer än det som står i texten.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 170
Senast: paradiset
·
Hundhälsa Åsikter finns alltid. Det finns lika mycket hundägare, som åsikter om vad som är bäst för hunden. Alla tänker vi olika, och samtidigt...
Svar
9
· Visningar
1 791
Hundavel & Ras Jag gjorde ett impulsköp i höstas, som jag tyvärr ångrar bittert. En mops. Jag har alltid haft fördomar om folk som köper och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
20 500
Senast: Migo
·
Övr. Hund Nu börjar jag bli desperat här.... Det är så att jag och hunden, whippet på 11mån, flyttade in hos min mamma och mina 2 småsyskon för...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 417
Senast: pumah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!