ren galopp

C

crazy horse

Hur går man tillväga för att få en renare galopp på sin unghäst? Är det bara att vänta tills hästen är mer stabil i sin balans med ryttaren, eller kan min bomlösa sadel hindra galoppen? Min valack på snart 4 år galopperar inte jättegärna, och när han gör det känns det vingligt. Traven har vi inga problem med. Från marken ser galoppen bara fin ut.
 
Sv: ren galopp

dubbelpost
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: ren galopp

Träna upp din hästs styrka i traven så blir nog galoppen mer stabil. Att träna öppna och sluta tycker jag är bra övningar. Ge din häst den tid som den behöver! Jag tror inte att den bomlösa sadeln är ett problem, förutsatt att den passar och att du har en bra sits som inte stör hästen...
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: Freazer
·
Ridning Har hamnat i en ond cirkel med min nya häst sedan 8 månader. Såldes som vaken och det gillade dom då hon inte var reaktiv. Och vaken är...
2
Svar
32
· Visningar
4 561
Senast: Skrämd
·
Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 762
Senast: banani
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp