TeamLundVer

Trådstartare
Jag har extremt överrörliga fotleder (bindvävssjukdom) vilket konstaterats av 3 experter på området och 1 fysioterapeut. Jag har fått rekommendationen att använda både ortoser och ortopediska inlägg då problemet med fotlederna leder till en massa andra problem i fötter, ben och höfter.

Ortoser är fixade men någon remiss för inlägg har dock inte skrivits då det måste göras av min VC. Efter ett ordentligt bakslag i somras så kontaktade jag fysio på min VC som iofs inte alls höll med övriga 4 🙄 men skulle skicka en remiss. Det har nu gått snart 6 månader och jag har inte hört något mer. Vet att det är Corona och har såklart förståelse men andra gånger då remiss skickats så har jag åtminstone fått ett brev om att remiss inkommit vilket inte har skett nu.

Är detta normalt? Om inte, hur ska jag göra för att komma vidare? Just nu ligger mycket av den träning jag behöver enligt smärtrehab på is just pga fotlederna så jag vill ju gärna veta vad som sker.
 
Om du vet vart remissen skulle skickas så kan du kontakta dom och fråga om den kommit. Jag tycker att Mina Vårdkontakter på 1177 är ett bra verktyg, då får man svaren svart på vitt.

Om den inte finns där den ska så antingen ringer du fysio och frågar varför den inte är skickad eller så skriver du en egenremiss och hänvisar till VC som sagt att dom skulle skicka men inte gjort det.
Så skulle jag göra (och har gjort faktiskt).
Du kan också hänvisa till vårdgarantin på 3 månader. Covid eller ej så bör ju inte andra sjukdomar bli lidande, även om jag har förståelse för att det blir så i vissa regioner, men då bör dom ju kunna säga det också så att du vet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 353
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp