Rekomendera ett sele

Ajabaja

Trådstartare
Hej!
Hoppas det inte blir uttjatat om sele till shettis! Jag ska skaffa nytt sele till min grabb & har insett att jag nog ska satsa på ett dyrare, dvs vill helst inte ge mer än 5000-6000. Har provat pfiff selar men de är på tok för smala i däckeln för min lille plutt. Han är en grov shettis strax över metern, med en kropp som en nordsvensk typ, dvs bra prop. manke & inte för långt ansatt hals eller något. Dock är han bred mellan frambenen vilket ger utrymme för en rund rygg & mycket bröstomfång. Sen blir han ju lite lätt rund på sommaren oxå.

Så är det någon som har ett sele att rekommendera? Vilken storlek ska jag satsa på? Det han har nu är i ponnystorlek med lite extra hål på vissa delar.

Tacksam för svar!:bow:

Sv: Rekomendera ett sele

De luxe :d Jag tycker den sele är så snygg! Finns hos börjes, undra om jag inte har sett den på driveout med.
Den kostar 5.485 kr ponny. Finns ju i cob också om shettisen är väldigt stor ;) Men det blir nog väldigt stort kanske.

Helt klart en loksele!!:)
Bärjes shettisloksele har långa buk och däckelgjordar:D
Bra kvalite på lädret!!

Men det låter som du vill ha en komplett bröstsele ändå:crazy:
Fast shettisar har väldigt ofta lågt och brett ansatt hals, spec om dom är grova i typen....:angel: Bild?

Jag tycker idealselen verkar prisvärd och snygg annars!:)
(Börjes "finsele")

Vi har ju oxå en stor shettis..vet dock inte vad ägaren har fått selen ifrån.
Tror du skulle behöva en sele i ponnystorlek och inte en i shetland.

Liknande trådar

Körning Jag tänker då och då att jag borde "hänga något bakom" mitt halvblodssto. Hon är en tämligen cool häst och jag känner när jag tömkör...
Svar
6
· Visningar
2 459
Senast: Lydia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka