reklamera häst

Baddy96

Trådstartare
köpte en höst för snart ett år sedan och nu har det upptäckts att han har gamla pålagrningar i båda framkotor. Veterinären sa att man kan reklamera ett hästköp i upp till 2 år och att vi borde reklamera hästen. Nån som har erfarenhet av att reklamera en häst?

Sv: reklamera häst

gjordes en veterinärbesiktning när ni köpte den? Om inte så går det inte att reklamera

Ålder på hästen och hur den levt tidigare? Unghäst eller gammal tävlingshäst?
Vem har du köpt av? Är det en näringsidkare eller en privatperson? Vem stod för besiktningen vid köpet? Köpren eller säljaren?
Vad säger dels besiktningsprotokollet och dels den nuvarande veterinären om pålagringarna?
Går det att styrka att de fanns innan köpet?

det har löst dig. VI kontaktade säljaren och hon ska antingen ordna fram en annan häst åt oss eller så får vi pengarna tillbaka

Liknande trådar

Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 334
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 602
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama