Reklam i all ära MEN

C

Cronis

Nu har det väl gått lite för långt?!

Gick in å läste på U. och högst upp på sidan va en stor reklam banners, med "kom å köp dina sexleksaker hos oss" Asså, hur är detta möjligt?
För det första, U. är ett forum för ungdommar upp till -17 år. Det innebär att det inte ens är "lagligt" att ha sex då ju. Och inte ens, enligt mig, OK att göra reklam för det då. Oavsett om det gällar "bara" leksaker.
Hade väl varit mera ok, om det legat inne på ÄU, eller S, men jag hade inte tyckt att det va passande.
Och jag tycker inte det är passande på ett hästforum.

Vem bestämmer vad som får visas som reklam?
Gunnar, kollar du igenom detta med reklamen? Det va lixom lite stötande, (ta detta på rätt sätt...).

reklamen på U.

Sv: Reklam i all ära MEN

om jag minns rätt så letar google upp reklamen själv efter vad som finns på sidan..

står det då nått om sex så hittar den sexreklam.

just nu så finns det reklam för en reklam skola nu när jag skriver detta

Jag reagerade precis som du och tyckte inte att det här var rätt ställe att annonsera på.

Det finns reklam för spelsidor på ungdomssidorna också. Man får inte spela om pengar när man är under 18 år.

Som sagt;
Google anpassar annonserna efter inehållet på sidan, så om en tråd har någon anknytning eller bara inehåller ordet sex kan mycket väl en sådan annons dyka upp. Det går dock för administratören (Gunnar i detta fall) att spärra enskilda annonser, dock får man tänka på att det finns väldigt många olika, så det finns alltid en risk för opassande reklam.

Liknande trådar

C
  • Låst
Övr. Barn Jag vet inte om jag placerat tråden riktigt rätt, men jag tyckte att detta forum passade bäst. För att göra en lång historia kort, så...
2
Svar
36
· Visningar
2 618
Senast: Cronis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar