R
Rosetten
Varit på kliniken med min häst för behandling av karpalleden för tredje gången. Han hade börjat bli bätte men nu gjordes två provocerande böjningar av karpus och idag är han kraftigt försämrad. Han har varit ren i skritt och trav men nu är vi tillbaka på ruta noll.Veterinären gjorde först ett böjprov och han visade kraftig hälta sedan bedövades leden och ett nytt böjprov gjordes. Nu haltar han kraftigt i skritt. Hur bra kan det vara att utsätta ett skadat framknä för så kraftigt böjprov att hästen blir rejält halt dagen efter? Någon som varit med om liknande? Jag börjar undra om det hade varit bättre om jag låtit honom fortsätta och vila några månader. Nu är han behandlad igen med ett annat preparat än tuppkam och cortison. Jag har varit inne på ATG-klinik.
Min häst skadade sig för 8 veckor sedan och har sakta blivit bättre. Nu är han lika dålig som han var när han skadat sig.
Min häst skadade sig för 8 veckor sedan och har sakta blivit bättre. Nu är han lika dålig som han var när han skadat sig.