Septicemia
Trådstartare
Jag har i omgångar letat efter en snygg jobbväska som rymmer lika mycket som en kappsäck men som designmässigt är mer handväska än tote, messenger bag eller ryggsäck. Tre av fem dagar behöver jag inte bära med mig datorn men det vore skönt att slippa byta väska (eller bära på en extra) så fort datorn ska med. Sitter någon här på ett riktigt supertips? Kanske rent av har den optimala lösningen själv?
Ej förhandlingsbara krav:
Prismässigt kan det landa lite varstans mellan 0-5K bara det är rätt. Om möjligt vill jag shoppa second hand/vintage och då är det onekligen lättast att veta vilket märke och modell jag ska söka efter. De lokala second hand-butikerna dammsugs med jämna mellanrum men efter 7-8 år har jag fortfarande inte hittat något av intresse och är nog hänvisad till alternativ online.
Stilmässigt gillar jag lite lite råare väskor, gärna med kraftiga dragkedjor, rejäla spännen och d-ringar men är öppen för andra förslag! Hade gärna köpt båda de här exemplen men ingen av dem rymmer min dator...
Ej förhandlingsbara krav:
- Svart
- Silverspännen
- Datorfack för större laptop, minst 15.6"
- Crossbody strap
- Handtag
- Någon form av lock/dragkedja är ett måste, behöver inte vara vattentätt men ska gå att stänga
- Tillräckligt med djup för att ledigt rymma stora over-ear-lurar, diverse laddare och vattenflaska inkl. dator
- Inga tydliga märkesloggor i mönster osv (svårdefinierat men gillar inte när grejer skriker t.ex. Gucci eller Adidas)
Prismässigt kan det landa lite varstans mellan 0-5K bara det är rätt. Om möjligt vill jag shoppa second hand/vintage och då är det onekligen lättast att veta vilket märke och modell jag ska söka efter. De lokala second hand-butikerna dammsugs med jämna mellanrum men efter 7-8 år har jag fortfarande inte hittat något av intresse och är nog hänvisad till alternativ online.
Stilmässigt gillar jag lite lite råare väskor, gärna med kraftiga dragkedjor, rejäla spännen och d-ringar men är öppen för andra förslag! Hade gärna köpt båda de här exemplen men ingen av dem rymmer min dator...