Sv: regn

Om dom vill ut så klart ska de ut... Vill de inte så får de va inne då.

Mina är alltid ute, oavsett väder. Lediga dagar ut 7.30, jobbardagar ut 06. In på kvällen mellan 18-21, beror på om jag ska sova tidigt pga jobbet eller om det verkligen spöregnar ordentligt, då vill de verkligen gå in tidigt. Annars föredrar hästarna vara ute så länge som möjligt.

Funderar på bygga till ett tak bakom stallet så de kan stå under det när det är sånt här väder som idag.

Våsra står å skakar vid grinden vid lunch om det har varit riktigt spöregn.:smirk: Så dom brukar tas in viid lunch eller ngt senar e men tidigfare än vad dom skull ekommit in vid fint väder men ut får dom alltid gå, ett par timmar iaf..

Ut i hagen ska dom i alla väder, dom blir så rastlösa av att stå inne. När Gudrun härjade var dom givetvis inne, men det är bara såna extrema dagar jag låter dom vara inne.
När det gäller motion låter jag dem ev.få en vilodag beroende på hur flitig jag varit dom senaste dagarna.

Balderum skrev:
Mina är alltid ute, oavsett väder. Lediga dagar ut 7.30, jobbardagar ut 06. In på kvällen mellan 18-21, beror på om jag ska sova tidigt pga jobbet eller om det verkligen spöregnar ordentligt, då vill de verkligen gå in tidigt. Annars föredrar hästarna vara ute så länge som möjligt.

Funderar på bygga till ett tak bakom stallet så de kan stå under det när det är sånt här väder som idag.

Mina är ute ungefär samma tider som dina hästar. Jag har också funderat över att bygga ett tak. Det hade varit bra att kunna lägga ut höet under tak så det inte blev så vått.

Här har det varit regnigt dom senaste dagarna och därmed inte kallt.
Hästarna har stått mitt ute i blötan och njutit av det.
Sedan ska också tilläggas att båda är av naturtålig ras. :D

mina går också ute i alla väder. jag har 2 st vindskydd + att hagen börjar vid en av stallsdörrarna in till boxarna (går att stänga till så de bara kommer dit..:bow: ) så den står ofta öppen. då kan de själva knata in i boxarna och käka hö. men de tas in på allvar om det varit riktigt ruskväder. tror att de behöver komma ut och röra på sig och få frisk luft. men de ska inte bli blöta och kalla.

Mina hästar går ut varje dag oavsett väder. Hästarna har ändå täcken på sig ute så de bryr sig inte så mycket om det regnar. Kan få komma in lite tidigare från hagen om det har varit riktigt skitväder hela dagen.
Om jag rider beror lite på hur mycket jag har ridit tidigare dagar. Försöker att rida även om det regnar men blir kanske inte ett lika långt ridpass som det var planerat.

Mina går ut...hällregnar det får dom regntäcken på sig och sen går dom upp under äppelträden och står där mesta tiden. Dom går inte ner förrän dom hör att jag stökar i stallet;)...fortfarande har träden bra med löv i kronorna så dom har lite skönt skydd där. Så småningom kommer vi att ha vindskydd och då blir dom ute mycket längre än vad dom är nu:smirk:

Mina hästar går ut varje dag oavsett väder. Då det spöregnar hela dagen så brukar de få komma in någon timme tidigare. De har tillgång till ett tak med väggar som de kan gå in i om de vill, men då den ranghögste inte släpper in de andra där förutom shettisen så tycker jag lite synd om dem och tar in dem som sagt en timme tidigare.

Under vintern då vi har omkring -30 grader och uppåt så får de gå ut mitt på dagen, till lunch, för då har det blivit någon grad varmare och de blir fruktansvärt rastlösa om de inte få komma ut. Sen tas de in vid 16-tiden.

Angående ridningen så rider jag ej ute om det är dåligt väder utan då åker vi till ridhuset istället ifall jag ska rida.

Vi slänger ut våra... Regntäcken och bra skydd i hagen :) Har man inte vattensäkra täcken eller hårboll till häst så klart de ska in, annars blir de ju förkylda. men har man hårboll eller bra täcken anser jag att de mår bättre ute

våra går ut, dom har bra regntäcken och vidd skydd i hagen :)
dom går alltid ute, kanske mindre antal timmar om det är riktigt skitigt men. rider gör jag med, på med ländtäcke, regnkläder och saldeskydd och när man kommer tillbaka är det bara på med varmt täcke, mat och putsa saker ;)

Regntäcken! Klart att hästarna ska gå ut för de är ju inte gjorda av socker. ;)
Rider gör jag oftast inte (för jag är gjord av socker) :D Ibland tränar jag från marken eller leder beroende på hur många dagar i rad det beräknas regna.

Japp!

3 av 5 är ute dygnet runt och de andra 2 släpps ut vid 5 på morgonen. Insläpp runt 19, struntar i om det regnar eller inte, de har lösdrift i hagen och är ju födda till att bo utomhus!

Ut kommer han oavsett väder..enda gången han har fått stå inne var en vinter när det var SNÖSTORM och jag knappt kunde hitta till stallet (som låg 10min från där jag bodde då).

Och motion får han oavsett väder.

Ut kommer han oavsett väder..enda gången han har fått stå inne var en vinter när det var SNÖSTORM och jag knappt kunde hitta till stallet (som låg 10min från där jag bodde då).

Och motion får han oavsett väder.

hej!
våra hästar står ute oavsett väder..täcket åker på om det är väldigt dåligt väder som blötsnö som ligger kvar på ryggen eller vid regn då det är väldigt blåsigt och kallt ute. Annars har de skaffat mycket skydd själv i form utav vinterpäls.. :) täckar inte min häst i onödan han verkar tycka det är helt okej att vara utan.. :)

dom ¨får såklart stå inne! hellre att dom får stå inne i värmen och tugga hö än att stå ute å hänga i ösregn när de ändå bara står på samma ställe. de andas ju samma luft i stallet som ute. rider gör jag inte om det spöregnar utan väntar tills det slutat.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
865
Senast: Roxy
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
357
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama