Regn och bete!

Madde_padde

Trådstartare
hur gör ni då? rider ni och sådär endå`

funderade lite på de igag när vädret var så dåligt och han går ute dyngnet runt...ville inte riktigt ta in honom så gav honom bara kraften och åkte hem igen..
tänkte att de nog blir kallt att komma in en stung i värmen ut och svettas å sen ut i regnet?!

Hur gör ni?

Sv: Regn och bete!

När jag rider igång lilla fröken gäller arbete 4 dagar i veckan oavsett om det är regn eller ej. Är hon blöt tas hon in och torkas innan jag sadlar henne för lite jobb. Efteråt får hon stå inne och vila lite, ca 1 timma innan hon åker ut igen. Regnar det får hon ha regntäcke, ett tunnt.

Sv: Regn och bete!

Vet jag att det ska bli regn så lägger jag på ett täcke innan. Då är hon torr när jag ska rida. Och REN, hopplöst att få en blöt, lerig häst ren!
Brukar lägga på ett tunt regntäcke efteråt om hon är svettig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 704
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 837
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar