* regler ang hästhållning ?? *

M

_Mandel_

ja nu syftar jag ju inte på de nya reglerna som kommit ang allt men vad gäller rent generellt ang hästhållning hur breda ska stallgångar vara hur noga m damm mm dammigt hö/halm, foder som förvaras lite oansvarigt, lysrören saknar skydd.. finns det nån lista man kan hämta nånstans eller få hemskickad om vilka grundregler som gäller vilka punkter som en granskningsman kollar på om de gör kontroll i ett stall... ja det finns en grund till dessa frågor men det tar jag inte här...

tacksam för svar // Jossan:bow::bow:

Sv: * regler ang hästhållning ?? *

Jordbruksverket, kanske? Annars kan du ringa till kommunen och fråga var man hittar sån info.

har kollat på jordbruksverket nu ;)

Det finns även en DVD som heter Hästhållning som jag tycker är bra och som går igenom det mesta som har med hästarnas säkerhet och välbefinnande. Jag köpte den på G****gården

Liknande trådar

Hundavel & Ras Läste ledaren i Hundsport Special om skribentens funderingar ang Danmarks sätt att ta bort alla regler och ersätta med rekommendationer...
2
Svar
21
· Visningar
4 988
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Inte så vetenskapligt kanske, men nog så kul :P Man får väl ta det med en nypa salt! VÄDUREN 21 mars-20 april = impulsiv...
2
Svar
34
· Visningar
3 011
Senast: Atalantha
·
  • Låst
Hästhantering Begreppet Horsemanship - God hästhållning/Gott hästmannaskap, grundar sig på de regler och lagar som styrs enligt Djurskyddslagen...
Svar
0
· Visningar
23 660
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka