Registreringspapper från Tyskland!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Santan
  • Startdatum Startdatum
S

Santan

Hej alla smarta bukare :)

Har en fråga som jag hoppas ni kan hjälpa mig att svara på. I år valde jag en tysk hingst till mitt sto, något jag aldrig gjort för.

Nu har jag fått papper från Oldenburgarförbundet (tror jag iaf, det står något med oldenburgare i rubriken). Det är blanketter som jag ska fylla i, dom är dock helt på tyska. Jag som inte kan ett ord tyska förstår inte vad det är för blanketter.

Är det någon som vet vad det är för blanketter? Är det för registrering? Och om det är någon som är bra på tyska kanske han/hon kan hjälpa mig att fylla i?

TACK!

Sv: Registreringspapper från Tyskland!

I det nyaste numret av Ridsport har Oldenburgförbundet en annons på sidan 11 med mailadress och telefonnummer till en kontaktperson på Oldenburgs Intenationella avdelning. Tag kontakt med henne.

Jag haller med KickiH, ring Oldenburgforbundet deras kundservice ar fenomenal! De pratar garna engelska om du inte beharskar tyska :)

Finns möjlighet att jag kan titta på formularet ?

Tack för hjälpen.. Tror jag ringer förbundet och ser vad dom säger..

Om jag skannar in papperna,och skickar till dig, Hydriot, så får du gärna ta en titt på dem om du har lust och tid...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 885
Senast: Anonymisten
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 885
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 070
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 554
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka