Registrering av chip

P

Puma

Musse blev chippad i tisdags och nu ska jag skicka in ägaruppgifterna.
Det är ju ett blått papper man ska fylla i, och så långt är jag med :)
Men sen har veterinären häftat fast ett litet papper med massa streckkoder med hans chipnr på i det blåa pappret. Ska steckkoderna behållas av mig eller ska de skickas in? (En sitter i hans vaccinationsintyg och ett sitter fastklistrat på det blåa pappret...)

Sv: Registrering av chip

Resten kan man behålla själv, spara på fiffigt ställe ifall de andra skulle försvinna.

Sv: Registrering av chip

Vad du gör med de överblivna streckkoderna spelar ingen som helst roll. Du kan spara dom så du har kattens chipnr tills du ser att det är reggat hos skk, sen har du ingen användning för dom. Ska chipet kontrolleras, är det med avläsare på katten och vad det då står för nummer i ditt vaccinationsintyg är egentligen egalt.

Vi skickar alltid in id-papprena på katter som vi tatuerar eller chipar på jobbet, just för att det inte ska bli några frågetecken från djurägarnas sida eller för att det ska glömmas bort och märkningen därmed är ogjord.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
27 403
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 967
Senast: Lotus
·
J
Övr. Djur djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom... Jajaj iaf, melissa, var den första...
Svar
1
· Visningar
967
Senast: jooosan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet

Hund, Katt, Andra Djur