Registrering av avkomma

Asa_S

Trådstartare
Har lämnat stoet hos licensierad welshhingst och fick en genomgång på pappersexcercisen beträffande själva betäckningen. Men vad tillkommer för mig sedan för att registrera avkomman?

Har jag fattat rätt om jag fått för mig att SPAF anordnar treårstest och kvalitets och rasföreningarna själva utställningar som har mer med rasaveln att göra? Och att SPAF:s aktiviteter är öppna för alla hästar som är registrerade i något av de avelsförbund som är anslutna till SPAF (vilka är inte det?)?

Jag antar att jag skulle kunna registrera både i ASRP:s korsningsponnyregister och som welsh partbred (stoet är kallblodstravare). Finns det några fördelar med en dubbelregistrering?

Senast ändrad:
Sv: Registrering av avkomma

Jag är inte säker men jag tror inte du kan regga i asrp om stoet är ett kallblod. Vet inte vad som gäller i welshföreningen. Om kallbloden är tillåtna där. Hör med respektive registrator.

Sv: Registrering av avkomma

Du kan registrera avkomman som Welsh Partbred i Welshföreningen, och då har du tillträde till alla SPAF aktiviteter dvs utställningar, treårstest, kvalitetstävlan.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka