registrerad som dansk konkurrencehest?

Cherarriduracell

Trådstartare
Bläddrade igenom ponnyns pass i brist på annat att göra, och finner ett stort klistermärke som säger att han är registrerad som konkurrencehest 2005 i danmark. Vad innebär det?
Lyckades läsa mig till efter en googling att det krävs en sådan registrering från "C-stævner" och uppåt. Är det jämförbart med sveriges hästlicenser, och hur högt går danska C-stævner?

Är ju lite intetessant att leta historik :o

Sv: registrerad som dansk konkurrencehest?

Hej.

C-stævner: är distriksnivå och är högre klasser
för att få rida c tävlingar så krävs det att ryttaren har licens och att hästen har konkurrencepass= tävlingspass.

Vid c-tävling i hoppning startar klasserna med LB ibland även LC men det ger inga poäng.
I dressyr startar c tävling med LB för ponny och LA för häst.

Hoppas det var till någon hjälp :)

Liknande trådar

Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 313
Senast: Alexandra_W
·
Ekonomi & Juridik Efter lite eftersökningar på internet behöver jag få hjälp att bringa klarhet i bör/skall registrera min importerade ponny i Sverige...
Svar
5
· Visningar
1 901
Senast: Masse
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 894
Senast: supercassie
·
M
Hoppning För att tävla i hoppning i Danmark...krävs det då inte full influensavaccination - precis som här i Sverige? En stämpel, signatur och...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: MHelena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka