Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
SKKs ägarregister är ett frivilligt register för ID-märkta hundar och katter. Genom att välja bland rubrikerna i menyn ovan kan du läsa om hur du gör för att söka efter ägaren till ett upphittat djur eller för att registrera din egen hund eller katt. Du kan också finna information om olika typer av ID-märkning.
Är du verkligen säker att det är SJV som har hand om ägarregisteringen av hund nu?
Jag har nämligen bara haft kontakt med SKK för att få hem papper för att kunna regga in min blandras där då han är chipmärkt sedan tidigare men inte registrerad. Det var för bara några månader sedan jag gjorde detta och ingen hänvisning till SJV.
...min katt som jag har tagit med från Tyskland är chip-märkt, hon är inte registrerad någonstans men jag har en bunt klistermärken men hennes chipnr på som jag fick av veterinären. Kan jag bara beställa en ny blankett, klistra på en klisterlapp med nummret på och fylla i uppgifter och skicka in? Blir hon registrerad som alla andra då?