registrera blandrasvalpar

T

Toudi

visste inte att man kunde registrera blandraser, Är det någon här som gjort det?
Någon som vet för och nackdelar ? :confused:

Sv: registrera blandrasvalpar

Numera ska ju alla hundar, oavsett ras registreras hos jordbruksverket!

mina är reggade på jordbruksverket..fördelen är väl att man kan kolla upp hundar genon chip eller tatuering om dom skulle komma bort...om man valt att visa ägareuppgifter vill säga...

Du kan ägarregistrera blandraser. Det är för övrigt lag på att alla hundar ska vara just ägarregistrerade. Någon registrering liknande den som SKK kan du dock inte göra på en blandras.

men det går att regga dem i SKK, dock endast så man kan se vem som äger hunden, idmärkningen går dom på. Jag har beställt hem registeringslapp, det kostar 120kr att få med henne i SKK.

Love_travare skrev:
men det går att regga dem i SKK, dock endast så man kan se vem som äger hunden, idmärkningen går dom på. Jag har beställt hem registeringslapp, det kostar 120kr att få med henne i SKK.

SKK har två skiljda register. De har dels registret där de stambokför hundar (blandraser går INTE att registrera där) och så har de ett frivilligt hundägarregister och i det registret kan ALLA hundar registreras.

Man får vara noga med att skilja på register och register i dessa dagar. ;)

Min blandis är chipmärkt o reg i jordbruksverket. Jättebra ifall det skulle hända ngt någon gång. Om hon kommer bort tex.

FÖrlÅt

har inte vart inne på ett tag, de va ja som missuppfatta personen som ja pratat med! Ja blev så frågande när han undra om ja skulle regga valparna då ja trodde han menade i kennelklubben :smirk:

Kom på strax efter att han måste ju menar reggad i jordbruksverket vilket hunden blir i samband med chippet ihop med besikt, vacc mm. ;)

Tänk va fel de kan bli ibland!

Va helt säker på att han mena kennelklubben.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 263
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 042
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 884
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Vi har skaffat en tik och i familjen finns en hane som snart fyller 10 år. Första löpet var påfrestande för både människor och hundar i...
Svar
7
· Visningar
542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka