Register över ridinstruktörer?

PopcornPlayer

Trådstartare
Det finns ju listor över vilka som är diplomerade beridare och unghästutbildare, vilka tränare som löst tränarlicens, men finns det någon förteckning över vilka som gått ridlärarutbildningarna? O vilka som gått vilken?
 
Sv: Register över ridinstruktörer?

http://www3.ridsport.se/ImageVaultFiles/id_30310/cf_559/SRL-med_fortbildning_2012-2013.PDF

Man kan inte vem som tex har gått hippolgen och vem somhar gått på Vreta. Level 1 motsvarar ungefär biträdande ridinstruktör, level 3 diplomerad ridinstuktör och level 3 diplomerad ridlärare. De andra gamla nivåerna är också insorterade. Fellow kan man inte utbilda sig till, då måste man vara level 3 och blir sedan utsedd av Ridsportförbundet.
 
Sv: Register över ridinstruktörer?

Det är nämligen såhär att jag fick ett erbjudande av en person som ska vara utbildad ridinstruktör, att denne skulle komma ut och hålla träningar här ute. Personen finns inte med i listan, men som jag fattat det kan personen ändå vara utbildad, men inte närvarat vid fortutbildningarna?
 
Sv: Register över ridinstruktörer?

Man blir inte av med sin titel för att man inte har gått på fortbildningarna. (Men man kan se på listan vilka som har varit på Ridlärardagarna de två senaste åren.) Däremot kan du ha gått en utbildning utan att klara diplomeringen, och då blir man utan titel (det kan tex vara så att man är hopprädd). Du får vär helt enkelt fråga hur det kommer sig. :-) (Om du vill kan du skicka ett PM till mig med namne; det kan ju vara en klasskompis ;-) )

nyfikenienstrut: Det står på förbundets hemsida att man ska gå fortbildning minst vartannat år omman är ridlärare,men man blir inte av med sin titel om man inte går. Vill du behålla din tränartitel däremot, måste du både gå fortbildning och lösa tränarlicens.
 
Sv: Register över ridinstruktörer?

Det finns ingen komplett lista över Sveriges utbildade på olika grundnuvåer som sagt .
 
Sv: Register över ridinstruktörer?

Nej, det som finns är ju listan som jag länkade till innan, med de ridlärare som har en titel i det nya systemet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har kollat runt efter tränare på Tränarportalen. Om man som tränare vill ansluta sig till Tränarportalen så står det så här: "i...
2
Svar
37
· Visningar
2 631
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Långt! Jag lämnade iväg en häst för utbildning under hösten och vintern. Tanken var att han skulle utbildas och och matchas för...
Svar
18
· Visningar
2 367
Senast: Roheryn
·
T
Hästmänniskan Vänder mig till den allvetande Bukeligan för att få kloka infallsvinklar på ett problem lika gammalt som havet. ;) Ska försöka fatta...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 163
Senast: Lavinia
·
J
Hästmänniskan Håller på med rehabträning av unghästen och är "beordrad" tömkörning av veterinären. Har tömkört en hel del, gått ngn kortare kurs men...
Svar
4
· Visningar
924
Senast: Jeeves
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp