Register för "irish hunter"/"irish sport horse"?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Finns det något webbregister över denna ras?
Alltså typ som Blå Basen i Sverige idag eller så?
Och hur vanlig är rasen i Sverige ens?

Anledningen till att jag undrar är för att jag stött på en underbar liten grabb av denna ras. Dock har han inga orginalpapper, ingen stam osv....
Eller är det så att man på Irland är "slarvig" med att registrera stammar och sånt och att han "aldrig ens haft stam"?
 
Sv: Register för "irish hunter"/"irish sport horse"?

Här har du motsvarigheten till vår Blå Basen, men den kostar. Dock kan du se basinfo som namn, födelsår, kön, ras, färg och ev. far och mor.

Här finns ett register för irländska hästar som tävlat i hoppning.
 
Sv: Register för "irish hunter"/"irish sport horse"?

Här har du motsvarigheten till vår Blå Basen, men den kostar. Dock kan du se basinfo som namn, födelsår, kön, ras, färg och ev. far och mor.

Här finns ett register för irländska hästar som tävlat i hoppning.

Tack!! :D

Tyvärr fanns han inte med i något av de...men som sagt tack ändå! :)
 
Sv: Register för "irish hunter"/"irish sport horse"?

Finns det något webbregister över denna ras?
Alltså typ som Blå Basen i Sverige idag eller så?
Och hur vanlig är rasen i Sverige ens?

Anledningen till att jag undrar är för att jag stött på en underbar liten grabb av denna ras. Dock har han inga orginalpapper, ingen stam osv....
Eller är det så att man på Irland är "slarvig" med att registrera stammar och sånt och att han "aldrig ens haft stam"?
Min erfarenhet är att det går att hitta stammen på flesta Irländska hästar av idag.

Tror försvunna handlingar hör ihop mer med oseriösa importörer och hästhandlare.

Om du tror att namnet stämmer och vet ålder är mitt tips att kontakta ISH och se vad de eventuellt kan fiska fram åt dig. ;)
 
Sv: Register för "irish hunter"/"irish sport horse"?

Min erfarenhet är att det går att hitta stammen på flesta Irländska hästar av idag.

Tror försvunna handlingar hör ihop mer med oseriösa importörer och hästhandlare.

Om du tror att namnet stämmer och vet ålder är mitt tips att kontakta ISH och se vad de eventuellt kan fiska fram åt dig. ;)

Tack! :D
Men vad är ISH?
Tyvärr nog inte namnet rätt.... :(
 
Sv: Register för "irish hunter"/"irish sport horse"?

ISH är irish sport horse, googla så kommer du dit och du kan maila o fråga.
Min hästs mamma var en ISH, dock är min häst registrerad som SWB.
 
Sv: Register för "irish hunter"/"irish sport horse"?

Detta har jag också undrat över, då jag själv ska importera just en Irish Sport Horse. :)

Hittar inget om min pålle på dom länkarna Pazuzu postade heller, lite synd. Kommer nog forska mer sen när jag får passet.
 

Liknande trådar

Avel Jag har på sistone haft anledning att läsa på lite om irish draught och irish sporthorse, och undrar om någon här har lite koll, och kan...
Svar
5
· Visningar
2 475
Senast: Mabuse
·
Avel Satt och tänkte på ponnyer jag haft kontakt med tidigare, alltså inte sådana jag rider eller har ridit så ofta och så. Kom särskilt att...
2
Svar
25
· Visningar
3 071
G
Hundhälsa Jag har tänkt på det här rätt länge, och nu igen när jag läser tråden om vad en "bra" hund egentligen är. Det finns många åsikter om...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
16 402
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp