Regga cropouts i APHA

cahs

Trådstartare
Jag läste på SPB-gruppen på FB om att från och med nästa år får man regga cropouts i APHA. Jag blev lite nyfiken, vad tycker ni om det? Blir fläckiga Quarters Paints då eller blir de Cropouts, motsvarigheten till SPBs?

*Kunskapstörstande*

Sv: Regga cropouts i APHA

Det stämmer att APHA reggar crop outs igen from 1 januari 2013.
Reglerna kommer att bli lite hårdare än för de med en paintförälder.
Kortfattat så vita tecken (med r osa hud under) som är minst 2 inch utanför gränserna på huvudet, vita tecken på benen som går minst upp till mitten knä-bröst resp has-bakknä, eller vit fläck som syns från sidan och som är minst 4 inch.

Alltså inga solida, utan enbart regular.

Crop out är inte motsvarigheten till solid paint. En crop out är en fläckig quarter (dvs kan nu även reggas som regular paint) och en solid paint är en solid paint.

Det jag frågade var vad dessa crop outs skulle kallas, men de blir helt enkelt reggade som regular?

Vad tycker du om detta, är det bra?

Ja eftersom AQHA numera godkänner "excessive white" och dessa då om dom möter APHAs regler kommer att kunna reggas där så kommer man kunna dubbelregga dessa hästar.

Dom blir reggade som regular.

Jag tycker att det är jättebra, och ett smart och nödvändigt drag av APHA.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 279
Senast: ako
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 176
Senast: Hazel
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 125
Senast: Hermelin
·
Övr. Barn Hur gammal har era barn varit när ni läst Harry Potter? Vet att dom rekommenderas från 9 år men tänker om dom kan vara lämplig för min...
2
Svar
29
· Visningar
2 165
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar