Regelfråga om färg på ridbyxor

K

Kenny

Hej alla experter!
Jag undrar över en detalj som står i propositionen för en tävling som jag ska vara med på.
På klubben skall vi snart ha en tävlig i dressyrryttartest. I propositionen står bland annat följande: "klädsel: vita ridbyxor". Jag undrar följande:
Står det inte i TR att det är "LJUSA ridbyxor" som gäller vid dressyr tävling? (Jag har inte läst det själv, bara hört att det är så.)
Denna tävling är endast för klubbmedlemmar.
OM det står "LJUSA ridbyxor" i TR men "VITA ridbyxor" i propositionen, är det då propositionen som gäller?
Det tråkiga är att många som vill vara med har ljusa byxor, men inte vita och därför väljer att inte vara med.
Jag kommer att kontakta tävlingsledningen angående denna detalj, men det vore kul att på förhand veta lite mer om vilka bestämmelser som finns och gäller.
Ni som har koll på detta får gärna upplysa mig!

Sv: Regelfråga om färg på ridbyxor

är det en klubbtävling så bestämmer klubben själva och går inte efter TR.. så står det vita ridbyxor så får man ha vita ridbyxor helt enkelt.

(i TR står det ingen färg på ridbyxor så man får ha svarta om man så vill)

Är det klubbtävling är det upp till klubben att bestämma.

Handlar det däremot om lokal el högre tävling är det TR som gäller, och TR säger valfri färg (gäller alla grenar alla nivåer btw)

Handlar det däremot om lokal el högre tävling är det TR som gäller, och TR säger valfri färg (gäller alla grenar alla nivåer btw)

Är det inte "ljusare" än kavajen hade jag för mej men det kanske är ändrat sen "min tid"?

Nope, så har det inte varit på mkt mkt länge (om det ens har varit så alls)

Du vet jag har inte tävlat på mycket länge :rofl: :rofl: men har nåt minne av att det stod nåt sånt, men är inte alls säker, det var ju liksom alltid vita byxor så det diskuterades väl inte så ofta precis.

Jag vet att många hävdar att det ska ha stått så nån gång, men jag har iaf aldrig fått nån trovärdig källhänvisning/citat ur ngt TR som "bevisar" det...

Nja, bara för att vara PETIG, så i ponnygalopp står det faktiskt 'vita eller ljusa' ridbyxor :devil:

:o Ok jag är överbevisad

(Alla grenar i min värld är dressyr, hoppning och fälttävlan :D)

För mig med, men jag satt för ett tag sen och surfade efter något i TR, och trillade av slump över regeländringar i ponnygaloppTR 2007, och såg att det nog är ett av få TR (tror iofs vanliga galoppen har samma) där det är dikterat att det ska vara ljusa ridbyxor ;)

hahahaha...:rofl: för mig med...eller igentligen bara dressyr... allt annat är "allt annat"...:D

TS
klubben bestämmer själv i sin propp vad dom vill. eller vilka klassen är öppen för... tex. nakna gubbar på skimmlar..... så vita byxor gäller om du vill vara med. men som sagt på lokal tävling och uppåt har man normalt sett TR som underlag. dock kan även här klassen vara öppen endast för .... tex. vita ridbyxor only!

Liknande trådar

Körning Vår första tävling närmar sig, tro det eller ej O_o Eller ja, vi får se om vi känner oss redo att åka, vi är anmälda i alla fall till...
Svar
6
· Visningar
1 678
Senast: Seabaz
·
M
Dressyr Jag har ridit i 26år i 20år av dessa har jag haft egen häst, men jag har också jobbat med in och tillridning och omskolning av varmblod...
Svar
9
· Visningar
2 277
Senast: mirjada
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka