Reg. av hund och tävling.

B

Boan

Måste man vara med i SKK för att få tävla? Om man är reg i jordbruksverket vad innebär det då?:confused: Det är så tråkigt,för även om man inte är med i SKK så kanske man har en jätte bra hund..:bump:
 
Sv: Reg. av hund och tävling.

Det har jag redan sagt åt dig. ;)

Du får tävla Lydnad och Agility med blandras.
 
Sv: Reg. av hund och tävling.

Reggad i sjv = hunden är ägarregistrerad där.

För att tävla annat än det PIRU tipsat om, ska hunden vara registrerad med stamtavla i SKK.
 
Sv: Reg. av hund och tävling.

Det blir så när man väljer att köpa blandras. SKK och SBK är organisationer som tar tillvara renrasernas intressen. Att man inte får delta på SBK:s bruksprov med oreggad hund ser jag som självklart. Egentligen är jag så hardcore att jag anser att bara bruksraser ska få delta, men den åsikten är jag nog rätt ensam om.

Det har egentligen inget att göra med hur bra ens hund är utan vem och vilka SKK och SBK ska jobba för. Jag vill att de ska främja god renrasavel, då med specifik bruksinriktning för SBK. Då känns det onödigt att lägga ned den lilla tid som finns och utnyttja de alltför få ideellt arbetande till förmån för blandraserna. Det är svårt nog att hinna med alla renraser. Bortlottning på tävling är ett känt fenomen.

Tävlingar för oreggade hundarna anser jag faller på exempelvis föreningen Blandis som finns där just för att tillvarata blandrasernas intressen.
Dock är det alltid tråkigt när någon har köpt sig en hund att tävla med och det visar sig att det inte går för att den är oreggad. Det är en hård läxa
 
Sv: Reg. av hund och tävling.

:cool: Hm Tack för din åsikt... Min hund är inte blandras! Ville bara få klart de,för jag tror du tog en förutfattad mening,de lät så.. Mvh
 
Sv: Reg. av hund och tävling.

Om inte hunden är registrerad, med stamtavla i SKK, så räknas den/har den samma status som en blandras!

Är hunden registread i SKK, så är det väl inte värre än att du blir medlem :p

Bara så att du vet :cool:
 
Sv: Reg. av hund och tävling.

Om hunden är oreggad är det en blandras i mina och svenska statens ögon. Har inget med förutfattad mening att göra.
 
Sv: Reg. av hund och tävling.

kl
I allmänhet måste man vara medlem i arrangerande klubb tex SKK, SBK.
 
Sv: Reg. av hund och tävling.

Och sedan finns väl Svenska Hundklubben också. Där får alla delta i tävlingar, tror jag.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 850
Senast: tuaphua
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
515
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 381
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp