Reflexer...

pimy

Trådstartare
ute i god tid inför vintern ;)

Har i flera år letat efter passande benreflexer åt min fjording, men alla som jag provat har varit så korta att kardborren bara gått att sätta på yttersta änden och det resulterar ju bara i att man tappar dem i skogen.

Så, ni som har grovbenta hästar, vad använder ni för benreflexer? Finns det benreflexer i olika storlekar? Tex ponny, cob, full, xfull eller i olika cm-längd?

Sv: Reflexer...

har för mej att nån har i många storlekar, minns jag inte fel säljer Boett det. (???????) Tycker annars att alla refleer är vääldigt stora för små ponnyben.

Har också funderat på att sy egna, men har inte hittat nåt bra reflexband i nån affär. Man kanske kan slakta ett par befintliga och fixa på nåt sätt... ska undersökas!

Antingen kan man sy fast reflexband på sina benskydd, om man har några benskydd som inte är så fina, och inte kostar en förmögenhet.
Eller så syr man en helt ny ben reflex

Tackar! Kikade på Boetts hemsida och de har ju i flera olika storlekar och dessutom med spänne och teddyfoder!

De här är superbra!
Även om hästen har grova ben så sitter de fast tack vare extra-remmen.
Jag brukar he de över både benlindor och strykkappor, de hålls på plats.
1609.jpg

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
643
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
918
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 294
Senast: Edla
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 319
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka