Reflex-jacka?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sindy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 2 237
S

Sindy

Vart ngn stans kan jag köpa en Reflex-ridjacka? Har sett folk med sånna, dom verkar asa bra. Spec nu när det är jakt och mörkt ute. Jag hittade en på ett byggvaruhus, men den var jätte kort i ryggen även om jag provad L (Med tanke på att den var gjord för männ) jag drunknade i armarna (med tanke på att på hööks har jag s). Men är det ngn som sett sånna ngn stans så säg det. Men dom ska vaa rätt varma o långa i ryggen (då jag får mkt problem med ryggen om den blir för kall). Jag har en reflex-väst som man sätter utan på men jag behöver en ny jacka överhuvudtaget o tycker att man kan slå två flugor i en smäll då:cool:

Tacksam för svar:bow:

Sv: Reflex-jacka?

Finns det? Måstetittamåstetitta!
Tack för tippset:bow:

sån har jag och dom är underbara varma regntäta och vindtäta :love:

helt under bar jacka :banana: hadde den i spöregn ute i 1 ½ timme inte en droppe läkte den igenom :D

är den varm eller måste man ha en extra flis-tröja under?

Jag har en från Björnkläder, helt suverän folk säger att dom nästan blir bländade av reflexerna när dom kör förbi. Den är inte speciellt snygg men varm och stor, men det är ju säkerheten jag är ute efter inte någon modeshow.
Jag vet ej vad dom ligger på för pris (fick min) men det är välvärd pengarna. Min är typ fem år och har inte blivit sliten eller fått dålig reflex.
Tycker den reflexjackan från hööks bara reflekterar när man är hyfsat nära, man vill ju synas lite mer tycker jag.

har en som ja köpt på granngården i umeå . ja bara älskar den , den e så varm å go trodde inte den skulle va så varm då de inte va så mycke foder i den men den e super mysig å lätt att röra sig i ... super me ett bra underställ under :banana: :banana:

Vill du ha vettig kvalite där reflexerna håller sig fräscha mer än en säsong får du nog gå till en affär för skyddskläder. T ex Procurator. Satsa på en lite dyrare jacka med Goretex som går att komplettera med separat foder. Då har du en jättebra jacka för alla väder som du kan ha höst-vinter-vår.

Har en från Taiga, min gamla arbetsjacka från Öresundsbrobygget. Den är helt super och har hållt sig fräsch i 10år. Reflexerna får fortfarande bilister att sakta ner på långt håll.

Köpte min reflexjacka i Ullared och den är superbra!

Den är varm och går ner en bit över rumpan och mycket och stora reflexer och sen kostar den runt 250 kr.

Har haft min i 2 år och reflexerna är fortfarande bra.

är den varm eller måste man ha en extra flis-tröja under?

jag klarar mej med en långärmad under, och jag är väldigt frusen av mej annars har en dunjacka när jag inte är i stallet ( som är vindtät )..

och i stallet klarar jag mej med långärmad tröjja och den gula reflexjackan från hööks :D

sån har jag och dom är underbara varma regntäta och vindtäta :love:

helt under bar jacka :banana: hadde den i spöregn ute i 1 ½ timme inte en droppe läkte den igenom :D

Jag hade också en reflexjacka från hööks och den var himla bra. Varm, tät, helt underbar :love: Men ytterfickorna blev lite fuktiga när det regnade väldigt mycket men iövrigt var man varm!

Det enda som var lite tråkigt var att min dragkedja gick sönder efter 1½år (använd två vintrar dagligen) så jag köpte en ny från ullared som också är helt underbar :love: gav 199kr för den så det gör egentligen inte så mycket om den inte håller för alltid ;)

Men sen så har ju fristad bra kläder bla reflexjacka. Men de är ganska stora och så kostar de en del...

Jag köpte min på Ullared. Mina medryttare har köpt sina på EKO.

Vart ngn stans kan jag köpa en Reflex-ridjacka? Har sett folk med sånna, dom verkar asa bra. Spec nu när det är jakt och mörkt ute. Jag hittade en på ett byggvaruhus, men den var jätte kort i ryggen även om jag provad L (Med tanke på att den var gjord för männ) jag drunknade i armarna (med tanke på att på hööks har jag s). Men är det ngn som sett sånna ngn stans så säg det. Men dom ska vaa rätt varma o långa i ryggen (då jag får mkt problem med ryggen om den blir för kall). Jag har en reflex-väst som man sätter utan på men jag behöver en ny jacka överhuvudtaget o tycker att man kan slå två flugor i en smäll då:cool:

Tacksam för svar:bow:

Lillhästen i Stav har!

Köpte en sådan till min man - han använder den dagligen när han cyklar till och från jobbet!

Liknande trådar

Utrustning Jag hade JÄMT säkerhetsväst när jag var yngre,oavsett om jag skulle lulla runt på ridbanan,ut i skogen, eller ut på en kort skrittvända... 2
Svar
27
· Visningar
10 467
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka