F

Fjomp

tror ni att jag och yster är redo för att debutera LD nu i augusti på klubbtävling? Vi har ju tävlat en xx antal CR nu, 30,40,50,60 och 70 cm (50 typ 4 gånger, 60 cm 5 gånger) senast på 70 cm rev vi första hindret, men det var för att han inte var vaken, vi hoppade klart banan utan fler fel och gjorde en omstart, vilket ledde till en 0:a. Vi hoppar banor på 90-95 cm på träning.. LD för honom är 80 cm.

så vad tycker ni? Kan tillägga att på den klubben vi eventuellt ska debutera är inte ens hälften av hindrena maxade..

Det känner du bäst själv om ni är redo eller inte.

Du kan ju alltid rådfråga din tränare. Men om ni hoppar banor utan problem på 90cm är det ingen fara att starta en bana på tävling på 80cm.

Lycka till :D

Det tror jag att ni är, ser ju jättefint ut på typ alla bilder :)

Det tror jag nog att ni är.

Jag debuterade LB när vi hade hoppat tre hinder på 1m på träning. Sen att jag då ramlade av är en annan histora :P

min tränare = min syrra. hon tycker att jag har varit redo lääänge, det är mitt mod som har svikit, för jag är aprädd för att glömma banan! :D men jag hoppar nog CR 70 cm och sen om allt känns bra så tar jag LD:n med :)

Tack för ert stöd och tips, ni andra som svarat! :love:

jaadå, jag tror att ni är redo! se det som en träning bara. du behöver ju inte vara rädd för att rida fel väg, bara du är koncentrerad när du går banan så går det säkert utmärkt braaa :)

Visst! De borde ni! Min "stallkompis" glömde banan på 3 tävlingar, men hon fortsatte att tävla och lärde sig att bli mer koncentrerad!

Tror säkert att det kommer gå bra!
Men varför hoppar du inte 80 cm på cr innnan? Jag hoppade min ponny (D-ponny) upp till 90 cm felfritt innan jag startade. för mej 'är det mkt mer nerver på lok, än på cr.

asså, jag ska hoppa LD fast på klubbtävling.. och saken är den att de maxar i stort sett alla hindren på CR, men typ inga på LD.. :D

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 995
Senast: zarmino
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 386
Senast: Ullmerkott
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 105
Senast: Unafraid
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 234

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka