Redo eller inte?

F

Fiix

Nu har jag haft min ridtravare i ett år :love: Och det börjar gå riktigt bra :) Jag vill jätte gärna börja tävla i små centimeterhoppningar, till att börja med, men vet inte om vi är redo ... Hon kan inte riktigt galoppen i ena varvet, men om det är centimeterhoppning behöver man väl inte galoppera? Eller? Vad tror du?
 
Sv: Redo eller inte?

hoppa på du bara! det är väl inget fel i att trava runt =) (men du behöver kanske inte sattsa på öööökad trav runt hela banan :p )
 
Sv: Redo eller inte?

Nej galoppera behöerv du inte göra i små klasserna. Det är ju mer som övning. Så det är bara att köra på.
Lycka till :)
 
Sv: Redo eller inte?

jippi det är så kul med travare, dom blir sååå bra på att hoppa,och det är jättekul att trav hoppa 120,
 
Sv: Redo eller inte?

klart du är redo!
jag och medryttarhästens ägare startar lite med pållan i allt från 40-60 cm när det finns tillfälle. senast var före julnär jag red 40 o 50 cm, båda klasserna i trav med lite galopp i någon anridning och mellan två hinder. försökte bara tänka på att ta det lugnt och rida bra vägar, så får galoppen komma när den kommer.
 
Sv: Redo eller inte?

Man behöver inte galoppera för att kunna tävla hoppning. Det som gäller är att ta sig över hindren felfritt och inom tiden! Så om hästen är van vid att hoppa banor så är det bara att starta.

/Svea - som vunnit 1.00-omhoppning på officiell tävling med travare utan att ta ett enda galoppsprång!
 
Sv: Redo eller inte?

ähhh va 17 jag är ju ute på min travis då klarar ni det oxå ;)
 
Sv: Redo eller inte?

Kör på!:)
Ut och börja skaffa er lite rutin av att hoppa på andra banor..
Precis så vi jobbar nu.
Kanske sikta på om det är nån ridtravartävling i närheten av dig framöver. Alltid kul att komma iväg och träffa andra med sina fina räser travare :D
 
Sv: Redo eller inte?

Jag vill också prova att tävla, men så är jag 24 och min häst en D-ponny :( Så det är väl lika bra att inse att jag aldrig kommer få tävla henne. Suck.
 
Sv: Redo eller inte?

CR? kan man tävla dponny bland storhästar? Jag har verkligen ingen koll på det här med tävling... alls.
 
Sv: Redo eller inte?

Clear Round Visserligen ska man bara ta sig runt utan riva/stanna för att få rosett men det är ju fortfarande lika viktigt att rida rätt!:p

Jupp jag har inte heller riktig koll på detdär men om du söker så hittar du en hel del;)
 
Sv: Redo eller inte?

är inte TR ändrat i år så att man får starta överårig ponny och överårig ryttare i avd. B numera! :)

ska finnas nån tråd om det på hoppning, kolla där! :)
 
Sv: Redo eller inte?

Hade dugt åt mig. Men hur hittar man sådana tävlingar? Måste man ha grönt kort och licencer och grejer?
 
Sv: Redo eller inte?

Har lagt in en frågetråd på hoppning, men blir ju bara hänvisad till svenska ridsportförbundets hemsida, lika mycket "grekiska" där, kan ingen bara förenkla det åt mig i ord för oss vanliga dödliga? ;)
 
Sv: Redo eller inte?

hehe.
fast ja, det ska finnas en något äldre tråd där dom utreder det för oss vanliga dödliga, och kommer fram till (som jag förstod det) att alla ponnyer (även de som är över unghästålder) får starta i "unghästavdelningen" (dvs avd B) med vuxen ryttare.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 605
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
Svar
14
· Visningar
877
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
855
Senast: Roxy
·
Relationer Julen kommer snabbare än jag vill och nu börjar jag leta efter bra presenter. Tidigare har jag gett bort upplevelser, mat och...
Svar
0
· Visningar
169
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp