Red rakt in i skyttetävling

Sv: Red rakt in i skyttetävling

Det var väl inte så smart gjort av henne, man borde väl höra om det skjuts?
 
Sv: Red rakt in i skyttetävling

Vi har en skjutbana i "vår" skog och visst hör man att de håller på att skjuta men det är inte alltid lätt att lokalisera var skotten kommer ifrån. Många gånger är det dåligt varnat och avgränsat. Jag tänker även på barn och ungdomar som ibland leker i skogen och inte alltid tänker på var de går.

Jag kan säga att senast i helgen var i på väg rakt in i skogen där de lämnat skjutabanan för att träna fältskytte, alltså de låg i buskarna här och var och sköt. Detta var meddelat med en handskriven lapp på 15x15 cm klistrad på en annan skylt som delvis var dold av träd, som vi av en ren slump såg för att en av oss tappade spöt och hoppade av.
Så en koll på hur de avgränsar och varnar är nog inte helt fel.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Jag gick från ett mansdominerat, rått och hatiskt samtalsklimat i hockeyn in i ridsportens varma och totalt kvinnodominerade...
Svar
0
· Visningar
183
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter "Den svenska stostammen är snabb och kvick men saknar scope", det säger Ridsports gästkrönikör Helena Torstensson, som menar att när det...
Svar
6
· Visningar
1 142
Senast: athena
·
  • Artikel
Hästnyheter Ridsport Island fyller ett år och det firar vi genom att öppna upp hela islandssajten – japp du läser rätt – rubb och stubb på Ridsport...
Svar
0
· Visningar
831
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter De senaste 13 åren har Michaela Vendelmo i Falkenberg arrangerat ritter längs med havet. Ryttare i blandade åldrar med olika hästraser...
Svar
0
· Visningar
321
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Bästa film
  • Brist på empati

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp