Red inte idag heller

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag åkte jag till ridskolan för att rida min tisdagslektion, men då jag kom in på kontoret och såg att jag skulle ha skäckponnyn igen, försvann all lust. Så jag kastade in väskan med ridkläderna i bilen igen och meddelade att jag inte tänkte rida eftersom jag fått den ponnyn igen.

Innan jag åkte hem fick jag i alla fall frågan om vilken jag ville rida i stället. Jag svarade att jag ville rida andalusiern och i andra hand fuxen. Det återstår att se vad det blir men fuxen blir det nog inte. Han är en av få stora hästar och de som är långa har så klart förtur på honom. Trist att jag ska vara så kort.

Jag har för övrigt även kollat på vad en sadelutprovare kostar om jag skulle skaffa en egen sadel till fröken frieser. Den där sadeln hon har är ju inte optimal för mig och i lördags noterade jag att jag faktiskt fick lite ont i ryggen av att sitta och svanka så mycket i den. På hemsidan där de säljer den sadeln står det "Rejäla stöd för skänklarna. Kombinationen djupt säte och stora stöd gör att du enkelt hamnar i balans." Yeah right? Jag har faktiskt aldrig suttit så illa som i den sadeln.

Sadelutprovaren kostar hur som helst 1800 kronor om de kommer ut mellan 9 och 17 (när jag jobbar givetvis) och övrig tid kostar det 2400. 3 mils resa ingår i priset men jag tror att det är 4-5 mil från dem till stallet så då tillkommer 40 kr. per mil. Det är ju fasligt mycket pengar som jag inte ens får igen den dagen sadeln säljs. Sedan är det ju sadeln som ska betalas och de begagnade sadlar de har kostar mellan 7 000 och 25 000 kronor. Dessa pengar skulle jag i så fall behöva ta från huskontot :( . Nä, det alternativet faller nog bort faktiskt.

Fasen, det känns som om jag inte riktigt har något flyt just nu.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
1 021
Senast: ufot
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan jag skriva här? Eller, klart att jag kan, men vad ska jag skriva? Behöver skriva ner några tankar. Känns som om jag står där vägen...
Svar
6
· Visningar
790
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I måndags red jag en hopplektion igen. Det var första gången jag red lektion efter mitt ofrivilliga uppehåll. Jag fick jättehästen på...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: Magiana
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 982
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp