Recept på koksaltlösning

Karzta

Trådstartare
Är det nån som har recept på koksaltlösning. Vore jättesnällt om nån ville ge mig det. :rofl: :rofl: :rofl:

Sv: Recept på koksaltlösning

Haha, har precis lärt mig och kokat alldeles nyss. :banana:

1 Líter vatten och 2 tsk salt.
Eller 0.5 liter vatten och en tsk salt. Ja, du fattar? ;)

Koka först upp vattnet och häl i saltet, låt det koka ett litet tag (ca 1 min) och sen färdigt. Så har iafl jag lärt mig. :)

Lycka till!

Flummflicka skrev:
Haha, har precis lärt mig och kokat alldeles nyss. :banana:

1 Líter vatten och 2 tsk salt.
Eller 0.5 liter vatten och en tsk salt. Ja, du fattar? ;)

Koka först upp vattnet och häl i saltet, låt det koka ett litet tag (ca 1 min) och sen färdigt. Så har iafl jag lärt mig. :)

Lycka till!

Jag har lärt mig att vattnet skall kokas upp och ´sedan svala och att man DÄREFTER ska hälla i saltet.. Mängden har jag inte i huvudet, men har det uppskrivet på andra vångingen *orka! ;)*

/K.A

Det ska vara 9 g/l precis som axel skrev, och 9 g är ungefär 1 tsk. 2 tsk blir alldeles för starkt...

:idea: Tips! Använd sökfunktionen, det finns många sådana här frågor om just koksaltlösning.

Liknande trådar

Hästvård Det går ju åt en del pälsglans så jag tittar om det går att göra eget för att minska utgifterna. Är det någon som gör/har gjort som har...
Svar
2
· Visningar
398
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
249
Senast: emma-vsm
·
Hemmet Jag har fått ett par bitar fin hälleflundra. Men jag har aldrig lagat det och vore tacksam för tips på bra recept.
Svar
4
· Visningar
198
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
317

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Ännu en kvinna
  • Matlagning med en hand?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar