Recept från DV

iNHALE

Trådstartare
Hade distriktsveterinären ute igår och blev ordinerad Metacam. Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta innan receptet trillar in? Vill ju såklart påbörja medicineringen asap.
 
Det var ett tag sen för mig, men de brukar vara snabba. Det går väl att gå in och kolla digitalt om du loggar in med bankid på någon apoteksida på internet.
 
Hade distriktsveterinären ute igår och blev ordinerad Metacam. Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta innan receptet trillar in? Vill ju såklart påbörja medicineringen asap.
Det beror säkert på den enskilda veterinären och hur mkt de har att göra. Du får hålla koll via 1177 😊
 
Det var ett tag sen för mig, men de brukar vara snabba. Det går väl att gå in och kolla digitalt om du loggar in med bankid på någon apoteksida på internet.
Ja jag har loggat in med jämna mellanrum men det har inte dykt upp något ännu.
 
Jag fick nyss avmaskningsmedel utskrivet och det dök aldrig upp på min receptsida men det fanns på apoteket när jag gick in.

Det kom in samma dag som jag ringde vet och jag väntade med att hämta ut eftersom det inte syntes för mig.
 
På apotekens sidor brukar djurrecept vara en egen rubrik, så man ska inte bara titta direkt under ”mina recept”.
Jag kollar aldrig på apotekens sidor, men ja så är det på 1177 också. Man måste gå in i menyn och välja djurrecept, men där brukar alla djurrecept synas. Aldrig varit med om att något saknats där.
 
Jag har Kronans app. Där syns alla recept direkt när de lagts in. Vet det eftersom jag har mängder av mediciner och behöver ha björnkoll på vad som finns att hämta och när. Djurrecepten syns lika snabbt som mina egna.
Men antar att olika apotek har olika layouter på sina appar.
 
Gör de inte?
Jag har aldrig varit med om att det inte synts? Jag brukar alltid kolla djurrecept via 1177.
Så var det för mig iaf, satt och väntade på ett recept från kliniken som aldrig kom. När jag chansade och kollade på apoteket fanns det visst ett recept och det var de som sa att det inte alltid syns. Men det var ett tag sen så har kanske blivit bättre sedan dess

Ska lägga till att det inte var på 1177, utan apotekets egna inloggning.
 

Liknande trådar

Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 778
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
415
Senast: Grazing
·
Mat Nubråkar det vara så att jag fixk en göassmaskin igår 😇. Har bara hunnit testa en snabb vaniljglass men tyckte det blev jättebra. Jag...
Svar
14
· Visningar
459
Senast: Skjøldur
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i...
2
Svar
27
· Visningar
4 086

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fästa huva
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp