Reaktion vid injektionsställe

em-pirre

Trådstartare
Stora hundarna hade en fight 6.12. Det misstänktes vara allvarligt så vi körde ner båda två 40 mil till djursjukhus (det var givetvis en helgdag här i finland så det var jour...)

Hundarna repade sig bra och efter att precis tagit stygnen och sluppit sköta sår så får ena hunden en jäkla krater i sidan där antibiotikainjektionen satts.

Hur vanligt är det med sådana reaktioner?

20181227_144438.webp

Inte vanligt, skulle jag säga. Sett det nån gång under mina 10+ år i djursjukvården. Hört talas om det ett par gånger under samma tid.

Senast ändrad:
Kailzie fick ett liknande öppet sår när hon reagerade mot tråden som använder efter operation. Den typen av tråd som skulle vara absorberande.
De provade två olika sorter och samma sak hände båda gångerna, men jag har aldrig sett det efter en injektion.

Verkar inte göra ont alls faktiskt som tur är. Han rejsade runt på gården idag och har helst legat på såret :cool:

Går på antibiotika nu och får smärtstillande för säkerhets skull. Smörjer så in i helvete med honungssalva. Börjar bli mycket bättre nu jämfört med bilder.

Greyhound tidningen här ska göra ett reportage om hans sår och intervjua lite veterinärer. De vettar jag pratat med har sett problemet någon gång, men väldigt sällan. Folk på fb menar att de sett bilder på liknande reaktioner.

Usch. Stackars hund som alltid lyckas skada sig eller drabbas av sånthär.

Säger som övriga -väldigt ovanligt.
Sett EN liknande reaktion under mina 10+år, och det var efter en vaccination.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka