Roxer
Trådstartare
Vi var igår hos veterinären med Hatjo för tremånadersvaccinationen. Han fick parvo, valpsjuka och kennelhosta. Ungefär tio minuter efter att han fick sprutan kräktes han första gången. En timme efter sprutan kräktes han andra gången, och sen började rännskitan. Han har nog varit ute 25-30 gånger för att bajsa under igår eftermiddag/kväll samt inatt. Ibland har det kommit liiiiite liite grand, och andra gånger har han bara krystat. Satt i telefon med både Västerort och Albano igår och västerort tyckte att det var helt normal reaktion mot vaccinationen emedan Albano (som jag ringde halv tio då han förutom diarrén blivit slö) gissade på magsjuka alternativt mildare allergisk reaktion mot vaccinationen.
Jag har haft och ägt och pratat hund i nästan 15 år nu och har aldrig hört om en valp som reagerat så kraftigt på vaccination. Har ni varit med om eller hört talas om någon som haft en valp med allergisk reaktion på vaccinationen?
Funderade lite på om det var dumt att slänga på kennelhostan också, men samtidigt så kommer han träffa på andra hundar och det är lika bra att han får den.
Just nu ligger han här halvt utslagen och ska snart få överkokt ris med mycket vatten och lite kokt kyckling. Liten är sjuk...
(Och mattes mammakänslor är fullaktiverade..
)
Jag har haft och ägt och pratat hund i nästan 15 år nu och har aldrig hört om en valp som reagerat så kraftigt på vaccination. Har ni varit med om eller hört talas om någon som haft en valp med allergisk reaktion på vaccinationen?
Funderade lite på om det var dumt att slänga på kennelhostan också, men samtidigt så kommer han träffa på andra hundar och det är lika bra att han får den.
Just nu ligger han här halvt utslagen och ska snart få överkokt ris med mycket vatten och lite kokt kyckling. Liten är sjuk...