Reaktion mot pencillin hur långt efter???!

annso80

Trådstartare
Hej!!!

Har funderat lite på en sak och undrar om ngn vet .. Om man gett pencillin "sprutat" hästen och kuren är avslutad hur långt efter kan reaktioner komma och hur kan de visa sej , vilka symptom.. Knölar på halsen vet jag dvs bölder kan uppkomma men kan det ske ngt annat om hästen inte tål pencillinet som visar sej ett tag efter???
:bow::bow:

Sv: Reaktion mot pencillin hur långt efter???!

Vad jag hört från veterinär så visar sig en allergichock direkt efter hästen är sprutad, det vill säga inom några minuter.

Detta är då om hästen är allergisk mot pencillinet, däremot kanske det kan ge andra biverkningar och det kan jag inte svara på hur dessa visar sig.

Hej!!!

Har funderat lite på en sak och undrar om ngn vet .. Om man gett pencillin "sprutat" hästen och kuren är avslutad hur långt efter kan reaktioner komma och hur kan de visa sej , vilka symptom.. Knölar på halsen vet jag dvs bölder kan uppkomma men kan det ske ngt annat om hästen inte tål pencillinet som visar sej ett tag efter???
:bow::bow:

hur ser de bölderna ut? läker de bort efter ett tag?

Tack för svaren :bow:
Jo när hästen chockar på pencillinet kommer det ju med detsamma nästan..Men jag tänkte mer på om de kan få ngn form av allergisk reaktion typ förgiftning efter behandlingen??

Min häst fick bölder ja men som försvann en liten tid efter behandlingen....

Ngn mer som vet!?:bow:

Liknande trådar

Katthälsa Hej, skriver denna tråden i hopp om att få andras tankar kring min situation, kanske finns det någon som varit eller är i samma sits...
2
Svar
32
· Visningar
7 278
Senast: canine
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 421
Senast: pews1972
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 614
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 568
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Bildtråd