Reaktion efter skoning?

_Runaway_

Trådstartare
Kan hästen få reaktion som värme i hoven direkt efter skoning, utan att det betyder något? Puls I kotan? Tänkte om det KAN ha samband.

/Runaway, som medan hon väntar på svar springer och tar bort hästen från gräset och ger proviva, fångest:crazy:

Sv: Reaktion efter skoning?

Nej, en häst ska inte ha reaktion alls. Varför ska den ha det bara för den skos ? Troligtvis är den väl sömstucken eller har sömtryck.

Sv: Reaktion efter skoning?

Nej jag tyckte int heller det, har aldrig tänkt på det förut så jag bara undrade om de kunde få "allmänt".
Det är båda fram och jag har troligen ett begynnande fånganfall på häststackarn. tog temp direkt men ingen feber, ska ju inte utesluta fång för det. står på hö och proviva i skogen nu och hoppas det bara är en lätt uns.

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 129
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
765
Senast: Ajda
·
Hästhantering I måndags skoddes min häst, han fick då snösulor. Samma kväll märker jag att han är spänd och markerar på VF. Vid förra skoningen fick...
Svar
13
· Visningar
2 030
Senast: Meglio
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 149
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024