peace

Trådstartare
Min hund står på behandling för rävskabb. Veterinären frågade om vi hade andra djur och vi har ju katter. Men hon sa inget om att vi behövde behandla dem oxå,kan katter få rävskabb:confused:

Sv: Rävskabb

När jag frågade min vette om detta (har nyligen också haft rävskabb på mina hundar) så sa hon att det KAN smitta till katt, men att det är ovanligt. Och om det sker så är det i princip enbart mellan räv-katt. Du ska med andra ord inte behöva oroa dig för kissarna pga vovvarnas rävskabb.

OJ! Vad rävskabb det går då :crazy:. Syrran behandlar sina nu också:eek:.

katter har väldigt bra immunförsvar och sådär, så dom blir nästan aldrig påverkade.
Det är av samma anledning man nästan aldrig ser en katt med borrelia =)
Slutsats: det är väldigt bra att ha katt :D

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
583
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 198
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama