Råttor !!

Ninnie

Trådstartare
hur gamla kan de egntligen bli i fångenskap ?
Min gamla Bonnie blev 3 1/2 år, köpt i en djuraffär medans Junis bara blev 1 år - räddade henne från att bli ormmmat.

2-3 år har jag hört ska vara normalt för uppfödarråttor, medan 1-2 år är vanligare bland zooråttor. Jag har aldrig hört talas om en råtta som blivit 4 år, däremot 3 år och ett par månader. Din råtta blev väldigt gammal! :eek: :)

mellan 2½ och 3 år brukar dom bli men de finns dock dom som har blivit 4 men de e ytterst sällan... du kan kolla inne på www.srs.st om du inte tror mejj...

Hej!

Näe.. rådisar brukar inte bli så gamla.
De får lätt cancer.
Jag hade en som bara blev två år. :cry:

Njut så länge av dessa intelligenta o sociala husdjur! :banana:
Kram / C

Liknande trådar

Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
475
Senast: ameo
·
Kropp & Själ När jag sover hemma har jag, i alla fall senaste halvåret, vaknat med täppt näsa och ofta grusiga ögon också. Jag har funderat på om det...
Svar
13
· Visningar
663
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
573
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
777
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama