Råttor !!

Ninnie

Trådstartare
hur gamla kan de egntligen bli i fångenskap ?
Min gamla Bonnie blev 3 1/2 år, köpt i en djuraffär medans Junis bara blev 1 år - räddade henne från att bli ormmmat.

2-3 år har jag hört ska vara normalt för uppfödarråttor, medan 1-2 år är vanligare bland zooråttor. Jag har aldrig hört talas om en råtta som blivit 4 år, däremot 3 år och ett par månader. Din råtta blev väldigt gammal! :eek: :)

mellan 2½ och 3 år brukar dom bli men de finns dock dom som har blivit 4 men de e ytterst sällan... du kan kolla inne på www.srs.st om du inte tror mejj...

Hej!

Näe.. rådisar brukar inte bli så gamla.
De får lätt cancer.
Jag hade en som bara blev två år. :cry:

Njut så länge av dessa intelligenta o sociala husdjur! :banana:
Kram / C

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 149
Senast: hastflicka
·
Övr. Djur Jag har visst blivit med en liten larv av något slag efter att jag köpte några miniplantor från Blomsterlandet. Har sett spåren av den...
Svar
8
· Visningar
829
Senast: Scandi
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 238
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
797
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka