TheRedLightning
Trådstartare
Precis det jag skriver?vad menar du nu?
Hur man påminner sig själv att använda bålmusklerna när man hoppar istället för att använda ryggen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis det jag skriver?vad menar du nu?
Precis det jag skriver?
Hur man påminner sig själv att använda bålmusklerna när man hoppar istället för att använda ryggen.
Magmusklerna då, samma muskler man spänner när man sitter ner i traven. Hur påminner man sig att använda dom i hoppningen, så att magen inte är "avslappnad".Men ryggen och ryggmusklerna är ju en del av bålen/bålmuskulaturen?
Jag får ont i ryggen/korsryggen/nedre delen av ryggen (är lång) när jag hoppar, påtalade det för ridläraren och då sa denne att jag skulle använda bålen mer, men jag vet inte hur jag ska få till det bara, får bara till det när jag sitter ner i traven och verkligen rider. :/De använder du väl naturligt om du inte rider med världens supersvank?
Jag tror att det kommer automatiskt när du blir starkare i musklerna (i hela bålen, inte bara magen.) Med starkare muskler kommer du bli stabilare och får mindre ont.Jag får ont i ryggen/korsryggen/nedre delen av ryggen (är lång) när jag hoppar, påtalade det för ridläraren och då sa denne att jag skulle använda bålen mer, men jag vet inte hur jag ska få till det bara, får bara till det när jag sitter ner i traven och verkligen rider. :/
Hm, det var ju inte bra. Trodde det fanns något knep att komma ihåg att använda dom musklerna.Jag tror att det kommer automatiskt när du blir starkare i musklerna (i hela bålen, inte bara magen.) Med starkare muskler kommer du bli stabilare och får mindre ont.
Det finns inga genvägar, träna musklerna och påminn dig själv om att använda demHm, det var ju inte bra. Trodde det fanns något knep att komma ihåg att använda dom musklerna.
Nej, jag är inte ute efter en genväg, bara ett knep att påminna mig själv om att använda musklerna så dom tränas vid hoppning.Det finns inga genvägar, träna musklerna och påminn dig själv om att använda dem