KisseNova
Trådstartare
Jag vill ha tips på raser som jag kan tänkas skaffa mig. Innerst inne bultar hjärtat för Engelsk bulldogg, men jag funderar på att vänta med rasen ett par år till. Får se, stänger inga dörrar för något.
Krav på en hund
*Småhundras
*Barnvänlig och anpassningsbar
*Trevligt temperament, helst ingen vek ras eller för hård i psyket (är hundvan men med en 3 åring i huset så känns det bäst så)
*Pälslängd spelar ingen roll
*Ingen ras som fryser lätt (dvs ingen chinese crested. Tjejkompis har en sådan och det är kläder hit och dit)
*hunden ska mest vara till sällskap men kommer aktiveras med förmodligen agility och liknande saker.
*Gärna en ras som är lätt att bära om det behövs men ändå tillräckligt stor för att synas om den går på marken.
Raser som jag tänker på redan
*Shih Tzu
*Cavalier King Charles Spaniel
Krav på en hund
*Småhundras
*Barnvänlig och anpassningsbar
*Trevligt temperament, helst ingen vek ras eller för hård i psyket (är hundvan men med en 3 åring i huset så känns det bäst så)
*Pälslängd spelar ingen roll
*Ingen ras som fryser lätt (dvs ingen chinese crested. Tjejkompis har en sådan och det är kläder hit och dit)
*hunden ska mest vara till sällskap men kommer aktiveras med förmodligen agility och liknande saker.
*Gärna en ras som är lätt att bära om det behövs men ändå tillräckligt stor för att synas om den går på marken.
Raser som jag tänker på redan
*Shih Tzu
*Cavalier King Charles Spaniel