No1
Trådstartare
Plus ett på den. Hade låtit hunden kissa på gräset och träden tv, samt stenen och gräsmattan vid stenen.
Du hade blivit populär
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Plus ett på den. Hade låtit hunden kissa på gräset och träden tv, samt stenen och gräsmattan vid stenen.
Du hade blivit populär
Ja det där verkar ju litet märkligt.Sist jag hade hund hade vi egen mark och eget stall, den här hysteriska världen kom jag aldrig i kontakt med.
Hundägaren blir skadeståndsskyldig vid skada på fasad.Att hundar i framförallt stora städer kissar på husväggar av stora lägenhetshus, lyktstolpar, planterade träd, buskar och gräsmattor är ju typ en förutsättning för att ha hund där. Ser inget konstigt med det alls.
Hundägaren blir skadeståndsskyldig vid skada på fasad.
Det kan bli dyrt.
https://lawline.se/answers/ersattning-pga-att-hund-urinerat-pa-fasad
Det går nog i många fall att veta vilka hundar som kissat på huset. Vissa sätter det ju i system.Tänkte du att kommunen dna-testa alla hanhundar då för att få reda på vilken hunds kiss som frätt mest var,
Det kan bli dyrt.
Och du själv?
Var låter du dina hundar kissa?
Med tanke på ditt inlägg så vore det ju intressant att veta om du tycker att lyktstolpar, husväggar och elskåp är lämpliga platser för hundar att kissa på?Eftersom jag bor ute i bushen så kissar mina hundar mest på min egna mark, vad nu det har med saken att göra..
Ja det där verkar ju litet märkligt.
Det är ju faktiskt inget som tar skada där alls.
Jag förstår om de inte vill ha hundbajs liggande där, men det är ju en annan sak. Det skall man ju alltid ta upp.
Det kan bli dyrt.
Med tanke på ditt inlägg så vore det ju intressant att veta om du tycker att lyktstolpar, husväggar och elskåp är lämpliga platser för hundar att kissa på?
Ja det där verkar ju litet märkligt.
Det är ju faktiskt inget som tar skada där alls.
Jag förstår om de inte vill ha hundbajs liggande där, men det är ju en annan sak. Det skall man ju alltid ta upp.
Du ser alltså inte själv det absurda i att hävda att hanhundsägare kan bli ersättningsskyldiga om de kissar på något kommunalägt?
Såvida inte kommunen ska ha folk posterade vid -för en hanhund- kissvänliga ställen år ut och år in som tar "missdådarna" på bar gärning s a s, hur ska de veta vem/vilka hundägare de ska kräva på ersättning?
Teoretiskt så kan de ju det. Att det i realiteten knappast är genomförbart att få ut pengarna pga bevisproblem m.m. är en annan sak.Du ser alltså inte själv det absurda i att hävda att hanhundsägare kan bli ersättningsskyldiga om de kissar på något kommunalägt?
Såvida inte kommunen ska ha folk posterade vid -för en hanhund- kissvänliga ställen år ut och år in som tar "missdådarna" på bar gärning s a s, hur ska de veta vem/vilka hundägare de ska kräva på ersättning?
Det funkar nog om man har någon som regelmässigt låter sin hund kissa på ett hus och har några vittnen och ett eller annat foto som bevis. Hundägare går ofta samma runda.Nästan sämre bevisläge än vid ord mot ord. Men jurister tjänar pengar på stämningar
Det funkar nog om man har någon som regelmässigt låter sin hund kissa på ett hus och har några vittnen och ett eller annat foto som bevis. Hundägare går ofta samma runda.
Jag tycker att det är märkligt att det bara är risken för att själv råka illa ut som styr.
Att det inte på något vis finns en känsla för vad som är rätt eller fel att göra mot andra människor.
Jag tycker att vissa svar i den här tråden tyder på motsatsen. Typ jag skiter i det så länge som det inte ger mig problem.Jag tror som sagt inte de flesta som låter hundar kissa på ex vis väggar och bilar tänker der gör någon skada. Dvs de står inte där och tänker det är fel men det skiter jag i.