Rastning i skog i Sthlm

Ishtar

Trådstartare
Ja inte "i" kanske men någorlunda nära. Ska till pojkvännen som bor i på söder sida om stan, vill gärna ha hundarna jäkligt trötta på julafton. Då ska vi nämligen tillbringa kvällen hos hans moster+släkt och de har katter, men de ska stängas in i ett rum. Mina hundar känner ingen och har aldrig varit med förut, ska ta med burar men bäst vore att ha tre sovande whippetar istället för tre hungriga uttråkade gnälliga whippetar. :p

Jag vill ha skog och mark utan massa folk och hundar! Behöver inte vara promenadvänligt utan jag behöver *släppa* dem på vinthundars vis så de blir helt utslut och det går ganska fort. Lättmotionerad ras det här, jag behöver bara släppa dem och sen stå i mitten och titta på galningarna. :banana:

Jag har bil såklart!

Hjälp mig!

Sv: Rastning i skog i Sthlm

Söder om Stockholm finns ju tex Nacka, och därikring finns det en hel del skog. Om man åker ut mot Gustavsberg (södra länken sen 222:an) borde det finnas ännu mera. Annars Västerhaninge, men då är man rätt långt söderut.. Men bara man kommer nån mil utanför city så finns det endel skog och mark.

Men det beror sig ju på var söder om Sthlm han bor :D

Senast ändrad:

Oj, ibland blir man bara så medveten om vilken skillnad det är på Norrbotten och Stockholm. Står du mitt i stan här känns det bullrigt och "stad"-igt, men kikar du mellan höghusen ser du Skogen.:D

Men du vet inte om en exakt plats som är bra?
Jag har svårt att hitta ställen här nära min stad i Norrland ju. Alltid finns det ett elljusspår, en väg eller massa hundar som dyker upp. Vill ni inte avslöja ert guldkorn kan ni ju skicka PM :D för jag ska bara låna ert ställe en gång.

Jag har bott i Sthlm men bor inte där längre och har inte bott där med vovven. Så jag har inga specialställen direkt :D
Men det finns ett ställe som heter Nyckelviken i Nacka. Och där finns det en del stigar som man kan gå, risken är att det är endel folk där. Annars finns det en hel del grönt(ja inte nu, men du förstår hur jag menar :D ) om man fortsätter ut mot Gustavsberg, är nog mer ostört och mer yta där.

Sen utåt Handen, Jordbro, Västerhaninge hållet finns det mer, men det är ju å andra sidan längre dit(ja, beroende på varifrån man åker)..

Är jag ute och åker och vill rasta hunden på "okänd" plats så brukar jag snirkla mig in på småvägar, då brukar man hitta något iaf..

Men vet inte din pojkvän någon stans i närheten då? :D

Jag vet många ställen, men pm:a mig om vart på ett ungefär du ska, så ska jag avslöja mina guldställen. Ps. men lova att Du bara besöker dem en gång. ;) :angel:

Runt Bornsjön, Botkyrka, finns fina ställen. Fast vildsvin också...:angel:

tazza skrev:
Runt Bornsjön, Botkyrka, finns fina ställen. Fast vildsvin också...:angel:

Näääää mina små whippets skulle bli bitna ju! Fast de borde kanske kunna springa ifrån, även om vildsvin är snabba. Men då ligger väl jag risigt till efter att de retat upp dem och sen sprungit därifrån.

Nä TACKA VET JAG NORRLAND. Nån stackars älg och rådjur har vi här men inte ute nära havet eller nära stan, lite älg kanske men de är lugna med mina hundar iaf, inget har hänt.

Apropå ingenting.

Kan Du inte byta avatar? Jag ryser och får ont i tungan varje gång jag ser den. :crazy: :angel:

GaurdianAngel skrev:
Apropå ingenting.

Kan Du inte byta avatar? Jag ryser och får ont i tungan varje gång jag ser den. :crazy: :angel:

Näää det är ju det som är meningen ju.... :devil: Det ser dessutom ut som om hon redan börjat klippa... :d

Jag har alltid trott att det där vita i mitten är ett vinthundshuvud. Att hon skulle äta upp hunden...

Ja jag ser en nos och ett svart öga i ett vitt hundansikte!! Där liksom i mitten,,,

Ha ha... jag ser också vinthundshuvudet. Fat inte förrän Du sa det. :D

Så passande!

Hej!
Bodde i Solna ett par månader med sambon och hunden. Hunden är en irländsk setter, uppvuxen på landet och van att få rasta sig lös flera timmar om dagen i skogen.

Redan första dagen hittade vi två hundrastgårdar, där vi släppte honom och där vi lekte jättelänge. Gick dit nästan varje dag och han blev alltid rejält trött på kvällen. Det luktar ju sååå gott av andra hundar :love: och så kan man ju ta med godis som de får söka och en boll och jaga eller liknande.:banana:

Det här var ju i Solna, men din pojkvän kanske vet om det finns sådana ställen där han bor också. Det kanske kan vara en idé. Annars finns det en stor i Solna centrum, men det är ju norr om stan...
Hoppas att det löser sig för dig och hundarna...
Kram

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka