Rastlös... Gått över tiden

Nillizan

Trådstartare
Har gått över tiden. BF+5!
Börjar bli lite långsamt och har nu inget att göra direkt. Vågar inte starta något större projekt heller.
Telefonen går varm och jag är lite småirriterad över folk nu. Är det så för er också att folk ringer i stort sett varje dag för att kolla om det har hänt något? Nej, säger man för tusende gången och sen är det nästa samtal eller sms... Möter svärföräldrarna/min far och samma fråga, har det inte hänt något? Nä, vad ser det ut som??? :devil: Priset tog de när de vill komma till bb efter förlossningen för att träffa barnet, förklarade att det är besöksförbud där, men de ger sig inte och vill att vi tar ut barnet på parkeringen. Förklarade att vi inte vill det (man får inte det heller), hepp, då blir hon sur och ifrågarsätter om de verkligen kan isolera barnet och mamman så. Men lyssnar hon på vad vi vill, det gör hon ju inte, vi kanske vill vara själva!? Jag blir jättestressad av detta och jag orkar verkligen inte ta strid och försvara mig och vad känner och tycker. Hon får ju ändå vara den första som träffar den lille eftersom vi bor på samma gård. Varför inte respektera och vänta tills vi kommer hem, det är ju bara några dagar vi är borta.
Varför har de anhöriga så himla bråttom att få träffa den lille innan den ens är född? Blir ju matt redan nu.

Kanske överdriver jag, men nu börjar det bli så tjatigt från alla håll och kanter. Vet att de bara vill väl, men det känns som alla drar i en. Och ingen lyssnar.

Sv: Rastlös... Gått över tiden

Jag har gått över tiden Bf+1 ;)
Inte så lång tid, men nu vill jag ha ut den lille rackaren!

Jag håller med dig. Alla ringer och sms:ar och tjatar och frågar och man blir ju galen! Helst vill man ju bara vara i fred och höra av sig efter förlossningen

Jag känner igen det där.
jag gick 16 dagar över tiden med min trea. Och jag hade sagtupp bekantskapen med i princip alla som ringde...

Fast de var som tur är förstående och var mina vänner iallafall sen.

kl

Jag tyckte också att det var lite jobbigt när alla ringde (dock inte min familj, både min riktiga och min ingifta), men i det stora hela är det väl ändå inte så farligt? Det jag egentligen blev irriterad över är ju att ungen inte behagade titta ut och att man läääängtade så och var trött på att vara gravid!

Det handlar ju mest om omtanke, nyfikenhet på den nya familjemedlemmen (som ju faktiskt också är nära släkt med mor- och farföräldrar och tillhör deras familj också!). Det är ju inte för att vara elak som de vill hälsa på snabbt, det är ju för att de också väntat och längtat, det tycker jag är viktigt att komma ihåg. Sen ska naturligtvis mammans och pappans åsikter och vilja respekteras.

//Julia

Jag känner igen det där.
jag gick 16 dagar över tiden med min trea. Och jag hade sagtupp bekantskapen med i princip alla som ringde...

Fast de var som tur är förstående och var mina vänner iallafall sen.

Det där kunde jag ha skrivit! Gick också över 16 dagar (blev igångsatt dag 15) och folk började smsa en vecka innan BF. Slutade svara ganska snart och blev tvärförbannad på alla som hade mage att fråga :p Graviditetshormoner är en skitbra ursäkt i såna lägen!

Jo, folk runt omkring en menar bara väl. Får tänka ett steg längre att de bryr sig, vilket känns skönt i fall det skulle vara något.
Men nu har jag börjat titta efter vem som ringer, för nu vill man koncentrera sig på förlossningen, de samtalen kan man väl ta efteråt.
Man glömmer ju ingen, eller hur? :D

Japp gått över 7 dar... Tycker verkligen att det är dags nu.
Och ja, ALLA ringer och frågar och vi vågar inte ringa till nån för alla tror att vi ringer för att den har kommit :p så vi håller på att isolera oss :angel: nej men skämt åsido!

Vi får peppa varann! Bebisarna har det gött i våra magar och dom förstår inte bättre :D det viktigaste är att vi står ut!

Så jag peppar dig för fullt :bump:

Priset tog de när de vill komma till bb efter förlossningen för att träffa barnet, förklarade att det är besöksförbud där, men de ger sig inte och vill att vi tar ut barnet på parkeringen. Förklarade att vi inte vill det (man får inte det heller), hepp, då blir hon sur och ifrågarsätter om de verkligen kan isolera barnet och mamman så. Men lyssnar hon på vad vi vill, det gör hon ju inte, vi kanske vill vara själva!? Jag blir jättestressad av detta och jag orkar verkligen inte ta strid och försvara mig och vad känner och tycker.

Vad tråkigt med allt tjat! :mad:
Förstår att du blir stressad (vilket inte alls är bra!) och att det kan vara svårt att stå på sig.

Hoppas den lille kommer ut snart och att du får vara ifred tills du är redo.

Jag kan se mig själv som eldsprutande drake om jag skulle vara i samma sits. :angel:

Det där med att peppa varann tycker jag låter helt suveränt bra! jag är på BF+2 nu men är helt inställd på att bli igångsatt typ +15 eller något.

Gnälla får man, och jag håller helt med att det är irriterande att folk frågor HELA tiden även fast man har sagt att man hör av sig när bäbis kommit. Dom lär få veta liksom.

Ja men är det inte du som har samma BF som jag? 4 augusti?

Igår när jag surfade runt här så funderade jag faktiskt på dig och undrade om du hade fått. :)

Det där med att peppa varann tycker jag låter helt suveränt bra! jag är på BF+2 nu men är helt inställd på att bli igångsatt typ +15 eller något.

Då tycker jag vi peppar på :banana:

Här börjar det hända grejjer, har börjat få värkar (tror jag) dock väldigt oregelbundna och än så länge inte så hysteriskt smärtsamma. Det började vid 06.30 imorse. Det kan ju ta ett tag, ett par dygn :crazy: om jag har otur så vi får väl se!

Då tycker jag vi peppar på :banana:

Här börjar det hända grejjer, har börjat få värkar (tror jag) dock väldigt oregelbundna och än så länge inte så hysteriskt smärtsamma. Det började vid 06.30 imorse. Det kan ju ta ett tag, ett par dygn :crazy: om jag har otur så vi får väl se!

ÅÅÅÅÅÅH HEJJA HEJJA LILLA GNARPIS-BEBIS :banana::bump::banana:

Koltinna: Jo precis, så du väntar också ännu?
Vad gör man för att fylla dagarna egentligen, jag har såååå tråkigt och då känns ju väntan ännu längre. Tur att det är helg nu och sambon är hemma i ett par dagar.

Gnarpis: Åh vad spännande! Hejja hejja! Är det som dom säger, att det inte går att missta sig på när dom riktiga värkarna kommer igång??

Koltinna: Jo precis, så du väntar också ännu?
Vad gör man för att fylla dagarna egentligen, jag har såååå tråkigt och då känns ju väntan ännu längre. Tur att det är helg nu och sambon är hemma i ett par dagar.

Gnarpis: Åh vad spännande! Hejja hejja! Är det som dom säger, att det inte går att missta sig på när dom riktiga värkarna kommer igång??

För mig var det precis så, när dom kom igång - då märktes det! :)

Åh, ni har verkligen ert livs upplevelse framför er som snart får träffa era små mirakel :love:

Glimmie: Jasså jobbar din sambo också borta i veckorna? Min sambo jobbar borta måndag-torsdag, och är hemma fredag-söndag. Jag är så himla uttråkad/rastlös! + trött på alla dessa förvärkar som gör sådär jobbigt småont. Jag vill att det ska bli riktiga värkar NU! :)

Gnarpis: Gud vad spännande! Lyckos dig. :)

När vi väntade sonen så berättade vi vilket datum han var beräknad till, med resultat att även vår telefon gick varm 2 veckor innan. Var riktigt less på det till slut & röt till ordentligt att vi hörde av oss när han kommit !! (gick 6 dagar över tiden)

Med dottern så fick alla besked på början på augusti någongång, hon kom med kejsarsnitt den 23 juli & var beräknad 2 Augusti.
Vi visste snittdaumet väldigt långt innan.

Var väääldigt skönt att slippa tjatandet denna gång.

Ett litet tips tills nästa gång ;)

Koltinna: Nej min sambo jobbar inte borta men han har väldigt långa dagar vilket gör att mina dagar går minst sagt SEGT.
Men oj, hur gör du om det skulle sätta igång under en veckodag och din sambo är borta? är han långt bort? jag hade vart jätte nervös om jag var helt ensam på veckorna.
Tänk vad konstigt det är att man verkligen längtar efter att få känna riktig smärta haha. Vet ni vad dom blir för kön? det sägs ju att killar ofta dröjer längre men jag vet att vi väntar en tjej....men en envis tjej tydligen.

Undra om både Gnarpis och Nillizan har sina bäbisar i famnen nu, jag tror bestämt det och jag är sååå avis! :D

Han är 20 mil bort, men det är ingenting jag oroar mig över. Han är ju hemma på 2 timmar. Och vi kunde inte lösa det på annat vis då han nästan presis haft 2 veckors obetald semester så kan vi inte låta honom gå hemma i veckorna nu också sålänge förlossningen inte sätter igång. Då skulle vi få leva på min föräldrapenning en hel månad - och det skulle inte bli lätt :)

kl

Hej på er!

Jag fick en pojke 8 augusti! Han är underbar :love:

Nej, det går inte att mista sig på när det börjar, även om inte vattnet går!

Mina värkar satte igång på fredagen kl.06.,30. Dom var rätt ok, men de tilltog i styrka framförallt under kvällen. Vi kom in till förlossningen kl.05,00 lördagmorgonen och skrutten kom kl.13.09

Jag peppar vidare för er som fortfarande väntar!

kl

Hej på er!

Jag fick en pojke 8 augusti! Han är underbar :love:

Nej, det går inte att mista sig på när det börjar, även om inte vattnet går!

Mina värkar satte igång på fredagen kl.06.,30. Dom var rätt ok, men de tilltog i styrka framförallt under kvällen. Vi kom in till förlossningen kl.05,00 lördagmorgonen och skrutten kom kl.13.09

Jag peppar vidare för er som fortfarande väntar!

Grattis! Visst är det underbart :)

Liknande trådar

M
Gravid - 1år Jag är gravid i vecka 12 (11+3) och är så totalt inkapabel att ta tag i något. Ska försöka beskriva vad som hänt. I höstas visade det...
Svar
13
· Visningar
6 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka