C

chanel_no_6

Hej, jag har hittat en häst som jag vill köpa men jag blir lite skraj när man läser allt som skrivs om rasp!!! Hon har vita ben och småsår på bakbenen. Veterinären har sagt till ägaren att det är mugg, men jag undrar om det verkligen är det när hon får det på sommaren och det sitter på båda bakhasorna. Är det riskabelt att köpa en häst med det?? Jag har aldrig kommit i kontakt med vare sig mugg eller rasp tidigare (lyckligtvis) och har därför ingen erfarenhet. Jag tycker mkt om hästen och vill verkligen köpa den men vill inte heller köpa mig till problem. Tacksam för svar!!

Sv: Rasp!!!

mugg får de väl bara på karlederna? Eller är jag ute på djupt vatten nu?
Rasp? menar de att du ska raspa bort muggen? :confused::confused:

Sv: Rasp!!!

mugg får de väl bara på karlederna? Eller är jag ute på djupt vatten nu?
Rasp? menar de att du ska raspa bort muggen? :confused::confused:

det jag vet är att mugg är i karlederna och om det vandrar uppåt så blir det rasp. Så har en av de veterinärer jag pratat med sagt. detta måste jag kolla upp igen:crazy:

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 910
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
469
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 904
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V