Ras-tävling med övervuxen ponny?

Fossing

Trådstartare
Hej!
Hypotetisk fråga här:
Om jag har t.ex. en övervuxen New Forest som är reggad som stor häst och så. Får jag då tävla med den i New Forest-SM om jag är över 18 år?

Sv: Ras-tävling med övervuxen ponny?

Ja, det borde man få! Det får man iaf göra med fjordingar.
Det är ju fortfarande en New Forest fast den är övervuxen.

Men jag är inte heeelt säker dock.

Det får man inte på connemara, i connemaramästerskapen får man bara rida om hästen är ponny och ryttaren under 18

Jag tyckte inte det var någon mening att störa folk med onödiga frågor eftersom jag bara funderar lite :)
:D

På WelshSm får man det om ekipaget är proponerligt. äh, va fasen hur stavas det? proporoneligt ÄH

Nej det finns ingen klass på new forest SM för övervuxna ponnyer utan det är mätintyg och max 148 cm som gäller som vid vilken ponnytävling som helst.
Däremot finns det möjlighet för vuxen ryttare att delta.

Rent principiellt "borde" det inte vara möjligt att tävla i någon "ras-tävling" med en häst som är registrerad "som något annat", i alla fall om rasen har ett eget register och inte har någon form av dubbelregistrering genom att tex stämpla den andra rasens handlingar.

Enligt mitt sätt att se det så är en NF en ponny som är reggad eller möjligen en som kan reggas som NF men då ska det vara gjort före tävlingen.

Troligtvis får du inte delta pga om din NF är övervuxen uppfyller den inte de rasvisa krav om höjd på rasen. Jag tror inte heller de ponnyerna är önskvärda att avla på.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
533
Senast: Mli
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
547
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka