Rapport från helgens tävlingar och aktiviteter.

Sv: Rapport från helgens tävlingar och aktiviteter.

Nästa blir gotland, sen har vi planerat in västerås, ev. rottneros, tvååker tror jag..Askersund (om inte mamma ändrat sig om den, hoppas inte!)

Nu är de säkert i en totalsnurrig ordning också..:angel:

själv då?:)

Jag ska också till Aksersund :D
Jag har en del inplanerat i sommar, bla Ransäter, Norrköping och Medevi (bara dalmatiner).

Självklart! :D
Jag kommer på mig själv med att ha väldigt höga mål med jycken...men man måste ju få drömma lite ^^

jag har också höga mål med min, men självklart är det inte SÅ viktigt, det är roligt att bara ställa :p fast för stunden när det gått dåligt så känner man inte riktigt så.:D

Blev så glad när min lilla tjej lyckades så bra på sin första utställning i Vårgårda. Nu har man mål och förväntningar. Men det viktigaste är ju att hon är en sådan underbar tjej som hon är. :love: Älskar henne lika mycket hur det än går..... Men visst blir man glad när det går bra!

Jo, det kan ju göra ^^
Om inte annars syns vi väl på BIS-finalen? :D

Jo, dalmatiner är vackra...synd att det bara är en viss kennel som tar hem alla priser *host* för att alla domarna känner uppfödarna som dessutom åker till alla utställningar som finns *host*

Såg dock i hundsport att domaren var ifrån Italien, så kanske att det blir ändring i Nkpg...^^
Man kan ju hoppas!

det är detsamma inom alla raser.. en viss kennel är känd, känner alla dommare.. i min ena ras är det *host*EX** host igors*HOST*......
de till och med(!!!!) när de(alla kända kennlar) skulle hamna illa, diskuterar med domarna, om hur fina deras hundar är,under visning!och berättar vilken stamm de har! *fi fan*
vilket jag anser är riktigt fi**igt....
*ja jag är liiite anti idag... *

peace and love. OM någon mot förmodan någon domare skulle läsa detta, döm hunden efter håren,inte efter ägaren!!

(annars är det dömm hunden efter ägaren, inte efter hunden efter håren... :P ):angel:

Jag ska också till Aksersund :D
Jag har en del inplanerat i sommar, bla Ransäter, Norrköping och Medevi (bara dalmatiner).
woho, Turali :) Vi kommer ju ses en maaaaassa framöver! Jag ska nämligen också till Ransäter, och Norrköping... och Askersund! :D

:rofl: Vilken grupp går din hund i? Visst är det en kooiker du har?
Men då får vi ju se till att säga hej i alla fall ^^

Nästa blir gotland, sen har vi planerat in västerås, ev. rottneros, tvååker tror jag..Askersund (om inte mamma ändrat sig om den, hoppas inte!)

Nu är de säkert i en totalsnurrig ordning också..:angel:

själv då?:)
Nästa inplanerade utställning blir i Borås 1 juli. Nu har jag klantat till det rejält och kommer inte ställa min hund själv eftersom jag glömt vi ska på semester :crazy: Men jag ska trimma min 14 åriga "bonusdotter" så att hon kan ställa min tjej :)
Sedan blir det Ronneby, Mariefred, Norrköping, Sofiero.....

Idag har vi varit på Skks Internationella utställning i Ronneby. Maya fick Cert, Cacib och blev bästa tik.

I SvVks utställning i Mariefred blev Maya bästa unghund, 2 bästa tik och fick Cert.

Min älskade Maya jag älskar henne för den hon är inte för hur hon ser ut. Hon är en underbar hund :love:

Någon mer som varit på utställningar eller tävlingar i helgen.

Nästa utställning för Maya och mig blir på Öland.

Jag har precis vaknat ska snart ta bilen till ronneby vi halv sex..USH VAD JAG ÄR NERVÖS..TROR JAG HAR SOVIT 3 TIMAR I NATT..måtte han bli BIR ELLER BIM..hoppats!!!:angel:

Hoppats ni hejar på mig=)

Har hejat på dig idag. Hur gick det? :banana: Jag hoppas att ni har haft en trevlig dag.
Igår lördag var det väldigt hett i Ronneby.
Förstår att du är lika trött idag som jag var igår när jag kom hem. Jag gick upp 03.30 igår morses. :)

Vi blev BIM=)
Så jag är gansak nöjd eftersom de var min bästa vän som blev BIR=)

Vad tyckte ni om utställningen i Ronneby?
Jag tyckte faktiskt att det var en av dom bästa arangerade på länge..Mycket bra planerat. Nu ska vi till Sthlm om 2 veckor=) hoppats han blir BIR=)

frida_oscar_1186998477.jpg

Vad vacker din hund är. Tycker också att utställningen i Ronneby var bra.
Min Maya blev också BIM och fick cert och cacib :)

Lycka till i Stockholm. Vi åker till Öland första september :)

I ronneby vann min 1½ åriga RR hane sin unghundsklass med CK, sen blev han 3:e bästa hane med r-cacib.

Ska kanske tilläggas att för 11 månader sen bröt han nacken.

:banana::banana::banana:

*tog den gamla tråden istället för o starta en ny;)*

I lördags var vi på inoff utställning i Sundsvall för att fortsätta träna.. jag är så stolt över valparna de skötte sig så bra.
Tyvär inga bilder från utställningen för det spöregnade

Lilla Gro 5 mån blev 1:a valp, Hp, BIR samt BIG 1 vi åkte sen ut sist i BIS finalen. Hon fick jättebra kritik o att hon var välpresenterad:banana:
När hon kom hem gick hon direkt till favoritsysselsättningen:)
S5030614.jpg

Jänta 7 mån blev 1:a o fick Hp hon även bra kritik men även påpekande på hennes fransyska ben fram. Även hon var välvisad.
Darko010.jpg

Nu väntar 1 inoff till innan allvaret börjar..

Hur har det gått för er i helgen??????
Prillan

Blir väl en lite sen uppdatering för min del då...

Jag var på en inoff. utställning i Lillerud förra helgen där min tjej gick och blev BIR, BIG 1 samt BIS 1 :bump:
Känns som om chocken inte har lagt sig än...
Att Lilo blev BIS av 170 hundar är väldigt stort för mig.

BIS1Lillerud_07.jpg

Jag var på en inoff. utställning i Lillerud förra helgen där min tjej gick och blev BIR, BIG 1 samt BIS 1 :bump:

BIS1Lillerud_07.jpg

Stort grattis:bump::bump:jättekul, förstår precis hur du känner det
jag har inte kommit över chocken än när lilla "grodan" blev BIS-R Valp

BIS1Lillerud_07.jpg

Jättestort Grattis!! :)
Jättevacker hund du har :love:
Är det någon som ska till Växjö? Jag ska dit på lördagen

Liknande trådar

Övr. Hund Inte så vetenskapligt kanske, men nog så kul :P Man får väl ta det med en nypa salt! VÄDUREN 21 mars-20 april = impulsiv...
2
Svar
34
· Visningar
3 009
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka