Rapport från helgens tävlingar och aktiviteter.

millan30_228

Trådstartare
Vilka har varit på utställning eller någon annan aktivitet med era hundar det senaste. Själv utställningsdebuterade min vackra Sobers Jambalaya och jag på SVVK´s utställning i Vårgårda idag 16 juni. Det gick mycket bra:banana: "Maya" blev BIM, bästa unghund, fick cert och blev BIS-R unghund. Detta endast 1,5 år gammal på sin första utställning. Jag är en mycket stolt och glad matte. Min älskade lilla tjej :love:

Sv: Rapport från helgens tävlingar och aktiviteter.

Jag och min kooiker Goliat var och miljötränade på våran bk-s första officiella agilitytävling. Och han var verkligen den duktigaste hunden nånsin :love::love: Han låg snällt bakom mej på filten medan jag satt och kikade och han skällde inte på någon och var inte ett dugg stressad. Jag är så STOLT! :bump::bump:

Men det kanske inte räknas förresten, vi var ju inte så aktiga :D
(Det kanske hjälper upp lite om jag säger att jag längtar tills vi kan vara det?:idea::p)

Senast ändrad:

var på utställning i avesta, blev fyra i juniorklassen, men fick varken ck eller ens hp..

lite skillnad mot förra utställningen då hon gick etta med ck i juniorklass och sedan dessutom blev tredje bästa tik..

Jag och min kooiker Goliat var och miljötränade på våran bk-s första officiella agilitytävling. Och han var verkligen den duktigaste hunden nånsin :love::love: Han låg snällt bakom mej på filten medan jag satt och kikade och han skällde inte på någon och var inte ett dugg stressad. Jag är så STOLT! :bump::bump:

Men det kanske inte räknas förresten, vi var ju inte så aktiga :D
(Det kanske hjälper upp lite om jag säger att jag längtar tills vi kan vara det?:idea::p)

Klart det räknas. Miljöträning är ju jätteviktigt :)

var på utställning i avesta, blev fyra i juniorklassen, men fick varken ck eller ens hp..

lite skillnad mot förra utställningen då hon gick etta med ck i juniorklass och sedan dessutom blev tredje bästa tik..

Det är ju så med utställningar vissa gånger upp och andra gånger ner. Grattis till resultatet på förra utställningen. :)
Vad har du för hund?

Jag var på en inoff. utställning den 6:e juni och då blev han BIM sedan var vi i Norrköping den 9:e juni och där blev han 2:a i konkurrensen.

Här kommer lite bilder från helgens utställning :banana:
Vrgrda.jpg

Vrgrda-1.jpg

Vrgrda2.jpg

vrgrda3.jpg

Grattis! ;)
Vad kul att det går bra!
Jättefin hund dessutom. När jag blir gammal ska jag skaffa mig en greyhound..de är så fina och härliga!

Tack för gratulationen. Kul att du tycker att hon är fin. Hon är både vacker och trevlig min lilla tjej :love: Varför vänta tills du blir gammal med att skaffa greyhound ;)

För att jag har så mycket ambitioner för mina kommande, ickefödda dalmatiner :D
Dessutom skulle det inte passa de närmaste åren då framtiden är oviss, har 2 år kvar på gymnasiet. Sedan är det oklart vad som händer *mystik..*
Ska jag ha en greyhound ska det vara en kapp...och då vill jag bo på landet så han/hon får sträcka ut på fälten.

Det vet jag inte :D
Drömmen är att ta en kull på min tik så valparna kommer i Juni nästa år, men jag får se.
Hon har gjort ett bra MH, är utställd och har ett trevligt temperament. Innan det blir något av måste jag röntga och testa hennes hörsel. Sedan är ju inte det lättaste att få tag i en hane.
Jag vill para henne med en hane som är MH-testad och gärna tränad i lydnad eller någonting annat.
Jag vill ha en hund som jag kan arbeta med ^^

Blir det inget funderar jag på att skaffa en valp nästa sommar i alla fall. Vill trots allt ha en svart liten hanhund ;)

Såg i en annan tråd att du skulle ställa i Norrköping. Är det den nationella i Augusti? Vilken dag ställs vinthundarna på?
Ska nämligen dit med båda våra dalmisar och vinthundar är ju så vackra så det är kul om de är på samma dag.

På Skks sida stod det att den är Internationell. Vinthundarna går på lördagen. Vore kul att träffa dig och dina hundar om ni går samma dag :)

Japp, vi går på samma dag :D
Ska bli kul att se på alla vackra vinthundar!

Ska bli kul att se på dalmantinerna också. Väldigt vackra hundar :)
Kanske kan vi heja på varandra också? Kul att träffa någon från bukefalos :p

Jo, det kan ju göra ^^
Om inte annars syns vi väl på BIS-finalen? :D

Jo, dalmatiner är vackra...synd att det bara är en viss kennel som tar hem alla priser *host* för att alla domarna känner uppfödarna som dessutom åker till alla utställningar som finns *host*

Såg dock i hundsport att domaren var ifrån Italien, så kanske att det blir ändring i Nkpg...^^
Man kan ju hoppas!

Nästa blir gotland, sen har vi planerat in västerås, ev. rottneros, tvååker tror jag..Askersund (om inte mamma ändrat sig om den, hoppas inte!)

Nu är de säkert i en totalsnurrig ordning också..:angel:

själv då?:)

Liknande trådar

Övr. Hund Inte så vetenskapligt kanske, men nog så kul :P Man får väl ta det med en nypa salt! VÄDUREN 21 mars-20 april = impulsiv...
2
Svar
34
· Visningar
3 009
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka